en lördag för 6 veckor sen

var sist du och jag dansade. Men det spelar ingen roll just nu, inte det som jag saknar.

Jag saknar den främling som så vänligt satte sig ner brevid mig den lördagen och behandlade mig som vilken nära vän som helst. Främlingen vars ord och sällskap förgyllde den blåstiga och mörka kvällen. Främlingen vars utseende snart slipprar ur mitt minne, vars varma sällskap hindrade tårar att falla, vars ord fortfarande svagt ekar i mitt huvud, vars vänlighet jag saknar så. En rollfigur jag letat efter fanns hos denna människa, en människa jag hoppas kunna stöta på igen om ödet tillåter. Var är du?

Leave a Reply

