tidsfördriv…

18h. 18 idiotiska timmar om dygnet är jag uppe om dagen. Resten av timmarna sover jag. Upp kl6, skola i ett par timmar om jag har tur, hem fixa lunch och det inte bara till mig själv, umgås med föräldrar, fixa eventuella grejer man blir ombedd till att göra (oftast när man försöker avnjuta en 20min på sin välförtjänta första måltid för dagen), klura med läxor och underlätta inför kommande tenta, middagsförberedelser, laga middag osv. Listan känns oerhört lång och det kanske är värre för vissa men ärligt talat så är den längre O_O Och otroligt nog har jag fortfarande orken till att klaga men det är bara bra. Ett tecken på att jag fortfarande orkar överhuvudtaget. Det hade underlättat om man fick lite tid för sig själv och en mindre lista. Men nej… Hoppas går ju. Tänk hur det blir när jag pluggar i Helsingborg och ska pendla i 3.5h varje dag för att komma till och från skolan, börja kl8 och sluta 16. Det innebär att jag senast ska vara på ett tåg 0710. Katastrof.

Idag var det ganska tomt i min kalender. Trodde knappt mina trötta ögon när jag såg att det var helt tomt, jag hade ju ändå gått hela dagen och undrat vad mer det är jag skulle göra i och med att man mer eller mindre sitter sysslolös i ett par minuter. Paniken slog in och jag rotade fram min kalender. Stressigt bläddrade jag fram 2 oktober. Tomt. Pust. Vad skönt. Undrar bara hur länge det varar…

Leave a Reply

