Frihet!

Ett avslutat kapitel och en spillrans ny början!

Jättehärligt att hösten äntligen stadgat sig och jag får en helt ny början i en helt ny del av mitt liv! Det finns inga ord hur bra det får mig att känna mig.

Jag måste främst tacka ett par personer. Först av allt, min kära älskade bror Johnny! Tack för att du utgör ett så stort stöd för mig även om detta avlånga land och ödet valt att skilja på oss med avståndet. Att få prata med dig över telefon gör och betyder oerhört mycket för mig. Det här kanske låter som en liten kärleksförklaring men jag kan försäkra, det är bara syskonkärlek gott folk! Men det är något med din röst som får mig att lugna ner mig, som får min mognare del av mig att komma till skott. Något med dig, får mig att vilja bli starkare, så jag blir den lillasyster som du kan vara så stolt över. Det är tack vare ditt stöd under dessa 5 år som jag kunnat bli den jag är idag. Tack vare att vi blivit så nära varann att det inte finns en kotte på denna planet som skulle kunna plocka isär oss. Nu gör jag dig nog lika röd som en ketchupflaska igen men du är värd orden brorsan! Det är du. Guldvärd och inget annat!

Danne! Du kanske aldrig läser det här men du ska veta, att av alla människor jag känner är du den enda i Malmö som skulle rusa ut om jag gråtandes ringde dig mitt i natten. Jag gjorde det i fredags och mitt i all din sorg, trotsade du till och med kylan och blev mitt stöd. Utan ditt stöd den natten hade jag nog frusit ihjäl och sagt en massa annat dumt. Jag tackar innerligt att ödet sammanflätat oss. Utav alla de människor som påstått att de hade kastat sig ut sekunden jag behöver dem, är du (ursäkta upprepandet men det är värt det så mycket som Danne betyder för mig) den enda som står vid de orden. Och för dig, skulle jag göra likadant. Tack för att du är den vän jag så innerligt och oändligt länge önskat och längtat efter.

Och Twin, du vet var du finns i mitt hjärta <3

Ta inte det här fel nu, vem det nu är som läser, men dessa människor kan jag med ett gott samvete och med handen på hjärtat säga att de är mina viktigaste stöttepelare som jag någonsin har haft. Jag kan inte säga att de är mitt allt, men de är en stor del av mig för att “in a heart is where I keep a friend” och så ska det förbli.

Även om jag lite då och då för stunden tycker att det som hänt är sorgligt så kommer denna vackra lilja aldrig att vissna. Och nej, jag ska inte sörja bara för att jag borde, jag kommer sörja för att jag gör det för att ta tjuren i hornen. Jag ska hålla mitt löfte, ta mig i kragen, stirra döden i vitögat och säga stolt “it’s not my time”. För så fan heller att en sådan situation ska förstöra min lärdom från allt jag genomgått under 9 månader. Ett nytt avgett löfte till mig själv är att jag ska fanimig visa världen att den inte cirkulerar runt något så fjuttigt som en relation med en omogen mes. Kanske låter detta som ett hat-inlägg men det är det inte. Visst är ilskan närvarande men jag vägrar låta ilskan förblinda mig och genomsyra detta inlägg. Tvärtom så vill jag förmedla att det är min beslutsamhet som håller mig igång. Det är nämligen den som jag underskattat under all denna tid. Denna beslutsamhet som jag i mitt undermedvetna låtit styra det senaste året. Jag trodde dock aldrig att jag hade en sådan stark vilja i mig att det skulle driva mig till att bli den starka unga kvinna som ställer sig framför folk idag. Helt otroligt enligt mig själv. Hade jag blivit tillfrågad mig själv om jag kunde bli en så stark person förra året, hade jag skrattat åt det och säga nej. Men nu är det den nya Cae som gäller. Hon som inte låter sig trampas på, hon som alla avundas för att hon är stark och mogen för sin ålder och sist men inte minst, hon som vägrar ställa sig bland andras skuggor och anpassa sig efter andra. FUget about that!

This is the new me, that hates the old me!

Leave a Reply

