I kissed a girl and I liked it~

För första gången på cirka 2 månader fick jag en väldigt lyckad fredagskväll. Utgångspunkt: Fagan’s. Fatima sms:ar och be mig komma. Väl där märker man av att fredagsstämningen på Fagan’s är helt annorlunda jämfört med den under vardagarna. Efter flera misslyckade raggningsförsök (inte från vår sida) inser vi att det inte är lönt och det slår oss att vi kan gå till vårt andra favoritställe: Gökboet. En sväng runt kvarteret och vi är där. Bemötta av juldekoration, vände vi på klacken. Utan att veta vart vi ska, ringer R Fatima. Perfekt! R sitter på Ölkafét med en kompis och vi joinar så klart! På vägen dit stöter vi på 3 något annorlunda tonåringar. De håller oss sällskap tills vi kommer fram och vi får ett varmt välkomnande. Vi tar farväl av vår entourage och önskar de en god och lyckad kväll. Vid baren fick jag ett glas vitt av R. Perfekt, det är ju det jag vill ha. Minglet sätter igång och folket fortsätter att komma. Världen är liten och det visar sig att Fatima kände några som dök upp och jag fick reda på att både F, V och jag hade en gemensam klasskamrat en gång i tiden. Sen blev det bara roligare när D visade sig känna både Alexandra och Adam. Otroligt att Malmö är så litet!

Hur som helst, efter krogminglet rörde vi oss vidare till Debaser. Väl där överraskas vi över hur annorlunda musiken är på Debaser jämfört med alla andra ställen vi varit på. Visserligen visste jag då inte om det var Fredrik eller Viktor som stötte på mig mest. På dansgolvet kan jag säga att det gick hett till! Dubbelmacka med D i mitten, jag och Fatima tätt inpå med J bakom Fatima och V bakom mig. Efter en rolig diskussion om helgdagar och det hela med att “USA är så coolt att vi måste ta efter”-nojan är så överdriven i dagens samhälle mixat med att alla hjärtans dag är inget mer än en kommersiell “helgdag”, insisterar F att jag är skyldig honom en sista dans. Den sista dansen gick aldrig av stapeln utan jag drog honom åt sidan för att förklara en del saker. Full som han är, tror jag nog att han inte förstod ett ord. Hur som helst så fortsätter fredagsvimlet även efter Debaser stänger. Med fribiljetter in till Deep begav vi oss åt det hållet. V och F hamnar i konflikt och efter en kvart tjugo mintuer i kyla, lämnandes vi tjejer väntandes. Vi snackar skit och det irriterade mig att pojkarna inte kunde ta sig i kragen och lösa det på bättre sätt. Visserligen var Fredrik full men det gör inte saken bättre. Tack dock att V är så tolerant. Väl på Deep inser V och jag att det inte är någon idé att dansa på ett dansgolv med musik som inte ens klickar med oss överhuvudtaget. Medvetna om att de hade karaokelounge på övervåningen, utmanar vi ödet och valde att rocka. Visserligen vann D och J utmaningen men vi hade skoj! Sista låten går till diskplockaren som förvånansvärt sjöng Elton Johns Can You Feel The Love Tonight väldigt bra. Jag smälte och kunde inte hjälpa det och ställde mig upp och sjöng med. Våra karaokebravader avslutas med att Viktor tillsammans med mig letar efter J och D. Vi hittar dem och rör oss hemåt. D, V och jag slår följe hemåt. Tillsammans snackar vi skit om kvällen, håller varann varma. D svänger av och V var snäll som höll mig sällskap hela vägen hem. Jag gillade tanken att jag hade en utförlig diskussion om förhållanden utan att bli stött på. Underbart!

Ända sedan Ölkafét visste jag att V är en sån där kille som man kan umgås med utan att det händer något. Därför gjorde jag honom som ett mål för kvällen. Ett mål som går ut på att jag lär känna honom och får en potentiell killkompis som faktiskt pratar med mig rakt in i ögonen istället för mina bröst. En väldigt lyckad kväll. Den jag ville skulle fråga om mitt nummer fick det och jag slapp kruxet med att babbla skit. Jag var mig själv och det uppskattades högt tillsammans med underbart sällskap.

I am out!

//Cae~

Leave a Reply

