Like sand through the hourglass…

NEJ! Jag skojar bara, jag avskyr såpor och jag vägrar avsluta citatet.

Hur som helst har första decemberdagen snart runnit ut. Känns som det var igår som det var januari. Som om det var igår man längtade efter våren, under gårdagen som man vände sig om och tänkte att 2008 skulle bli tusen gånger bättre än 2007, som om det var knappt ett dygn sedan som man vände på klacken och bestämde sig för saker som skulle hålla året ut. Som om det var igår som man var tvungen att ligga hemma sjuk och ensam under nyårsafton. Gårdagen som vi inte får tillbaks, gårdagen som man med nya andetag såg fram emot morgondagen. Den dagen känns så nära just nu och ändå har 2008 snart runnit ut. Ganska skönt ändå att 2008 lider mot sitt slut. Jag vet inte hur andra har det exakt men jag vet att jag lärt mig en massa i år.

Det nya året kommer innebära en hel nystart för min del, eller två. Januari kommer innehålla EBS under heltid och förhoppningsvis kommer jag att gå ut med underbara betyg och ett certifikat jag kan vara stolt över. Därefter kommer det nog betyda att jag tar småjobb lite här och där medan jag väntar på att min ansökan till Creative Service Management ska behandlas. Jag har fortfarande inte hunnit komma på något bra att skriva som personligt brev. Jag måste finna den röda tråden att virka ut ett helt lapptäcke med för att garantera mig själv en plats. Intervjun kommer gå strålande, det känner jag på mig. Just det att med det skrifliga kommer jag vara enormt petig på och även om jag vetat att jag har haft ett halvår på mig att förbereda det så har den tiden sakta flutit förbi och det återstår knappt 4-5 månader kvar. TIlls dess måste jag hinna med att få fram ett skriptum på det och jobba fram ett resultat jag kan vara bekväm med. Visserligen är inte deadline förrän i april men jag vill vara i tid. Planering, planering och åter planering.

Lite synd att jag måste ge upp min dröm om havet men jag kan fortfarande ha det som ett brinnande intresse. Jag kommer klara mig utmärkt som service manager och det syns redan tydligt på mitt CV. Hittills har alla mina jobb inneburit sann service-anda och inget annat även om det bara varit kortvariga jobb. Man hinner ju inte med mycket som student. Men det var då det. Med all hopp och styrka kommer jag räkna med 2 tuffa år som förhoppningsvis kickar igång min karriär. Det gör det, det känner jag på mig. Med fru Fortuna hand i hand i det här. Någon dag inom en snart framtid kommer jag cruise’a med min underbara Aston Martin V8 och dissa alla andras bilar! Watch out baby!~

//Cae~

Leave a Reply

