Klydd

Skönt att slippa klyddet nu, bloggen har vägrat mig och jag har äntligen, efter kontakt med admins, fått igång den. Tack! ;D

Så, till en uppdatering till mellandagarna som gått.

Efter lite krigande i stan, kommer jag hem med kläder från MQ och Espirt. Lovin’ it! Bara underbart att kunna shoppa loss utan att gå bankrutt. Måste dock inhandla lite fler långarmade tröjor. Eller tröjor överhuvudtaget. Jag måste ha fler matchande tröjor till mina shorts och kjolar.

Nyårsafton spenderas ute i Limhamn med ett glatt gäng. Dock blir man nostalgisk, det var ju trots allt där som jag fick smaka på hur en kär familj är. Men nu låter vi det förgångna stanna i det förgångna. Jag träffar massa nytt skojigt folk men intresset dör av när de flesta blir allt för dragna. Bussen hem uteblir och jag får vandra hem i iskallt väder. Det motiverar mig bara till ett visst mål jag har. Ni som står mig närmst vet ju vad jag snackar om =)

Twin fyllde år i helgen, grattis till henne. Dock hade vår visit på Retro kunnat vara tusenfaldigt bättre men strunt samma. Vi firade henne trots att jag inte tror att någon sjöng likadan text när vi alla skulle gratulera henne. Nåja, vi fick i alla fall rätt på det trefaldiga levet ;D

Till huvudämnet! EBS började idag! Helt underbart. Klassen består av 9 personer inklusive mig. Toni, vår lärare är awesome och vi får en massa pepp. Sedan att vi får ta med egen musik. Klubbmusik + bar + utbildning! Kan det bli bättre? Jag avgudar det redan trots att de närmsta 4 veckorna kommer innebära intensivt pluggande samt helt uteslutande av fester/utgångar. Jag kommer ju bara försvinna till 80% under 3 veckor men jag har en stark känsla av att jag kommer bli jäkligt nöjd med det. Lågt pris att betala med tanke på hur många dörrar det öppnar därefter. Hursomhelst, har jag nya mål för tillfället och jag kan inte vara stolt om inte jag går ut med betyg som Toni berömmer mig för. Ja jag vill ha beröm men främst vill jag ha bekräftelse på mina skills.

Ett sista undantag gör jag vad gäller festandet och det sker om 5 dagar. Adam åker iväg i 6 månader för att plugga och jag måste träffa honom innan. Men det blir mitt sista för januari. Sedan måste jag fokusera stenhårt på bartenderutbildningen, varefter jag måste skriva en ansökan till CSM. Next stop after EBS is CSM.

Hoho, vad detta kommer bli kul. 2009 kommer whippa 2008 i arslet och det med hårda tag.

“And baby when it’s love, if its not rough it isn’t fun”WORD! <3

//the full of herself Cae~ (I just can’t get enough <3)

Leave a Reply

