Tjoff!

Blä! Snart är EBS slut ;'( Det faktum är sämst, jag älskar klassen och vi har så himla kul. Men om precis en vecka är det slutprov… Och ännu sitter inte free pouringen, varken för mig eller för resten av gänget. That sucks. Måste dock höja mig lite till så jag kan säkra ett MVG utifall att slutprovet hamnar på gränsen. Måste sitta och plugga in vinet nu så jag kan öva på free pouringen.
Vi hade tävling idag. Och vi vann igen ;D Denna gången vann vi med lite mindre än 1min och 2 poäng. Dödligt jämt men hade säkert gått bättre om jag inte glömde rom på Pina Colada. BLÄH! Men imorn blire tävling igen och då jävlar!

Och så ska hela gänget ut på fredag. Lite skoj ändå att veta att vi ska dra igenom 50 drinkar på en förmiddag. Hoppas man kan recepten tills dess, de sitter ju ändå någorlunda bra dock bara det att man får hjärnsläpp allt för ofta i baren och det tar på tiden. Och som bartender ska man vara snabb och spara tid inte tvärtom. Men det ska nog gå bättre på slutprovet. Hoppas på ett MVG i alla fall men kan bli ett VG om min free pouring inte sitter…

//Cae, bartender in a week!

Leave a Reply

