Back!

JA! Nu är jag tillbaks! Fick tillbaks ölprovet idag. Jag ägde det och har höjt mitt snitt till 95.5% nu. Jag tror att jag fixade 100% på vinprovet, gör jag det blire 96.5% och då återstår bara slutprovet. Men jag får dock vänta till morgondagen för resultaten. Måste verkligen greja free pouringen nu. Det är tur att vår grupp är så sträng med poängsättningen. Idag gick det lite bättre men vi har fortfarande inte kommit över bryggan till godkänt. Gör vi inte det kan jag vinka hejdå till MVG. Jag vill ha ett MVG på EBS, jag vill och därför kan jag.
Hur som helst så fick vi vår väska med bargrejerna i, dock lite synd att vi inte fick shakers med vinyl. Får väl fråga Toni var man kan beställa dem och hur man gör en appletini. Ett måste för mig, ingen i stan gör ju en hyfsad ;(

Imorgon blir det drinkprovning och en ordentlig frukost väntar. Inte vill man bli full kl12 på dagen inte. Lördagen bjuder på drinkkväll hemma hos Robban. Snacka om att vi kommer ha fruktansvärt kul! Nästa vecka verkar fullbokad men det gör inget. Det kommer bara bli kul när man väl kommit in i det och kanske kan man jobba på Buddha eller på Deep. Hellre Buddha i min åsikt. Visserligen kan jag flippa mer med Robban på Deep men Buddha har ju Energy at the Club och massa andra roliga events som bl.a Toni arrangerar. Nåja, jag tar det som det kommer.

Lite smått och gott att man lyckades klämma in en fika på Vinyl och samtidigt plugga in drinkarna så de sitter ända in i benmärgen! Och om en vecka är man en utexaminerad EBS elev. Jag vill på många sätt gå ut med bra betyg men på minst lika många sätt vill jag inte lämna det. Jag har haft så tokigt skoj varje dag! Inte en enda dag har varit konstig eller jobbig eller ens lite deprimerande. Precis varje dag har varit rolig och sist jag hade så skoj med en klass var på gymnasiet. Vad jag kommer sakna alla. Ska nog göra mer än mitt bästa för att hålla kontakten. Speciellt med My, Petra och Robert. Jag vet säkert att jag och Robert kommer hålla samman, vi är ju så knäppa båda två ;D Och jag gillar att umgås med Petra och My, speciellt när jag får de att skratta!

Hur som helst, ska vänta på att mamma ska komma hem. Har en massa att berätta för henne och det är för viktigt för att tas upp imorn. I’ll be back with more!

//en väldigt lycklig Cae~

Leave a Reply

