Replaying

Gått ett tag sedan sist. Mycket har hänt och det mesta är något som jag inte vill nämna här då det är för privat för att publiceras med tanke på de drabbade. För att inte dränka detta inlägg med sådana känslor så skriver jag om annat ;D

Har på sistone kollat om ett par anime som betytt mycket för mig och nu kollar jag om NANA. Har precis kollat 16 avsnitt och jag känner så mycket igen mig numera. Det Hachiko går igenom, det hon känner för Nana, det hon blivit utsatt för, hur hon är utan kärlek. Jag har varit exakt likadan och en del av mig är fortfarande precis likadan. Helt sjukt egentligen att jag tittade på den för ett par år sen och inte kunde tänka mig befinna mig i den situationen, inte ens i mina vildaste tankar. Att en anime kan vara så verklighetsbaserad eller rättare sagt hur ens liv kan vara precis likadan som en anime man såg för flera år sedan. Sjukt att det känns som mitt liv spelas om i en anime.

Egentligen vill jag vara för mig själv ett tag men så blir jag så sällskapssjuk, speciellt när det är fint väder ute som det är nu. Jag är hopplös ibland jag vet. Sedan måste jag fixa en massa saker till mig själv som jag inte hunnit med. Antingen sover jag och inte hinner med det eller så sover jag inte och hinner med precis allt jag måste göra. Det sista alternativet har varit det som jag valt under dessa omständigheter, något som lett till att jag sovit bort söndag- och måndagsnatten och vaknat vid 14-15tiden. Inte bra jag vet men jag vill kunna ta igen den sömn som jag missat på de senaste 4 månaderna. Lär inte hända någon gång snart om jag ska hinna med det som är planerat. Måste få igång CSM-ansökningsblanketterna också, slipa på mitt CV, hinna sola, hinna plugga, hinna med vänner och familj. Usch. Det är tur att man är singel ;D

Apropå singel, stötte på en viss person förra torsdagen. Jag visste i mitt undermedvetna att jag behövde ett sådant möte för att bekräfta att jag är över förra höstens mindre lyckliga slut. Det kändes bra och att han är så sliten att han inte ens ser mänsklig ut (ursäkta mitt uttryck men jag skyller på mitt kinesiska ursprung, ni gulingar förstår vad jag menar), kliade mig faktiskt ingenstans. Det känns bra. Bra som fan. Så bra att jag var spralligt glad resten av veckan även om det innebar att jag sprang runt i en plaskdamm till bar i lördags medan bardisken var full med nervösa och otåliga människor. Det var skoj!

Och för er som undrar vart jag tagit vägen på msn så har jag skaffat ny då den gamla gav mig så mycket problem. Lite sorgligt förväl efter 7 hela år men det är något som jag valde att göra för att slippa en del saker. Vill ni ha den så msg’a mig någonstans, Facebook, här, telefon… vad ni vill! Nä, nu måste jag hitta på något innan jag går i taket… Eller börjar klättra på väggarna.

//c_Cae~

One response to “Replaying

  1. Hit med msn nu! :D

Leave a Reply

