Bartendern och floristen

Efter fredagens ytterst tråkiga jobbpass, blev jag väckt för att ta en fika med Diana. Mycket händer i våra liv och det är kul på många aspekter, tycker jag i alla fall. Jag gillar att se när de jag håller av ler från hjärtat.
Fikan utvecklar sig till en promenad som slutar med en god pratstund i Kungsparken. Blir den bänken vår bänk nu? ;P

Kvällen blev lite stressad när jag insåg att klockan redan slagit 20:00 och jag måste få ett brev utskickat. Ett brev vars innehåll jag ännu inte hade skrivit ut. Snabbt som fan gick jag till närmsta internetcafé och försöker fixa det. Efter 4 försök med 4 olika datorer funkade det äntligen. Brev – check. Stack hem direkt efter, åt snabbt som fan, kollade klockan och den var redan 21:10. Fuck! Jag skulle ju träffa Patrik på Lilla Torg vid 22. Ut i köket, stoppade ner första bästa mat i en skål som snabbt åkte in i mikron och under 20min käkade jag, kollade Facebook, mail och MSN samtidigt som jag skickade ett mess till Patrik och säger att jag blir 10min sen. Jag diskade i full fart och stack ut lika snabbt i hopp om att hinna med en buss. Mitt i stressen, ringde Martin och bad mig komma två timmar tidigare pga lite missförstånd. Snäll som jag är, ställde jag självklart upp för denne jättesnälla och rara barchef.

Väl ute på Södervärn, åkte bussen iväg framför mina ögon. Helvete! Ett sms senare och en halvspringande Cae i stan, hakade jag på nästa buss som gick och hann till Moosehead. Lucky! Förutom det att jag helt blint passerade Patrik när jag gick in var det ju väldigt lyckat. Mina typiska kinesögon missar det mesta tydligen.

Fikan varade inte länge och jag måste efter en 20min halvt skrikande, promenera ner till klubben. Lite synd för att jag vill lära känna Patrik lite till. Känns lite som att jag inte umgås mkt med honom. Men fler chanser kommer!

Nere på klubben vare premiär för den nya klubben med indie-musik. Helt okej men det var sjukt tråkigt fram tills 2-tiden. But it was fun still. Passet flöt på och det var ändå skönt att man hann städa ganska mycket samtidigt. Roligast var nog när vi skulle leta efter god mat. Flax, jag och Tomas irriade iväg under vacker morgonsol till Gustav och kommer på, sent nog, att vi inte vill ha frukost där, i alla fall inte jag och Tomas. Vi håller Flax, som för övrigt är så amerikansk when speaking English that is, sällskap innan vi skildes åt vid Konserthuset.

And man, did that French hot dog taste good! Kom hem vid 8 och somnade direkt men blev väckt kl 9 \o/
Och imorn har man sin intervju på CSL, kommer bli härligt, bara det att jag måste ta med mig bajsmkt papper. Igen.

//c_Cae, vars lön är sen som fan

Leave a Reply

