Update request part two, or something

Mer eller mindre har jag trott att det är fredag idag och jag skyller på tvättiden. Hur som helst så städade jag en del efter att ha lagat mat och allt. Duktigt jag vet ;D
Men någonstans under alla sysslor började mina tanker smyga sig på mig. Tankar som jag egentligen inte riktigt tänkt på förrän det grävdes upp av en viss person. Visst, jag gillar psykologi men just för att jag inte vill tänka allt för djupt med tanke på hur jag kan vrida och vända på det, så har jag varken lagt mycket tid eller energi åt det. Trots att jag älskar att lära mig nya saker och på senare tid har jag faktiskt till och med slagit upp saker bara för att ta reda på det.

Allt får mig att ifrågasätta mitt förflutna. Ett förflutet jag inte orkar analysera mer. Börjar jag analysera det, kommer det definitivt innebära en himla massa sömnlösa nätter. Såna nätter som jag inte har råd med. Jag har ju äntligen nått vikten (en vikt som tagit mig sisådär 3-4 år att nå) där min kropp mår som bäst och det enda som saknas är sömnen. Sen är jag faktiskt på topp!
Åter till “problemet”, jag har alltid vetat att ens förflutna präglar en oerhört mycket. Kanske till och med mer än vad man egentligen vill men just nu verkar mitt förflutna prägla mig ännu mer än vad det har gjort innan. Jag trodde faktiskt aldrig att det skulle ha påverkat mig så mycket att det driver mig till offensiven på alla håll och kanter. Jag känner mig fängslad men samtidigt fri. Ett sms för mycket och jag kan helt plötsligt känna mig väldigt kvävd och det är endast ett par få människor på denna jord som tillåts överstiga denna gräns.

Jag gillar inte läget. För jag har ju lovat att kunna ta tjuren vid hornen när det väl gäller. Och om det så är att någon på något konstigt eller mirakulöst vis, lyckas lura ut den mjuka Cae så låter jag det vara. Men varför är det då så svårt att hålla mig fast vid det och bara ta det lugnt och se hur det hela utvecklar sig?

//en fundersam c_Cae~

Leave a Reply

