Fundera eller inte fundera

Jovisst, jag är duktig på att analysera folk men ibland dyker det upp folk som jag inte riktigt kan läsa lika lätt. Vilket leder till att jag bara tänker ännu mer. Börjar bli lite utmattad och nu när det är så mycket att göra i mitt liv så blir det inte lättare precis. Har precis planerat systerns student med middag och allt. Det enda som återstår att göra ligger i mina händer, vilket innebär att jag har ännu mindre tid för mina vänner och ännu mindre tid för mig själv i ungefär en månad.

Jag vill inte tänka mer och det gör inte saken bättre att två personer i mitt liv på riktigt börjat locka fram den delen av mig som jag så duktigt “glömt” de senaste 10 månaderna. Den delen är ännu trevligare än vad den nuvarande Cae är, hon är mer kramgod, mer romantisk, mindre cynisk och mindre bitter. På många sätt vill jag att hon dyker upp igen men på minst lika många sätt vill jag inte att hon kommer fram. Jag vet inte hur mycket av det mindre goda som hon tål samtidigt som jag vet att hon suger åt sig precis allt som en tvättsvamp. Jag vet att jag gett mig själv ett löfte men det verkar vara så svårt att hålla. Det känns som min bittra sida tagit över och det är bra på det sätt att jag inte riktigt låter vem som helst komma nära, att jag har en försvarsmur byggd runt omkring mig. Men kan det vara så att den muren har blivit för tjock och för hög nu? Jag vet ärligt talat inte. Och jag vill så gärna men ändå inte släppa fram that smiling butterfly…

Om igår, så måste jag tacka för besöket ;D Puss!

//the c_Cae that misses that certain feeling and she knows who to blame…

Leave a Reply

