Satisfaction

Mina senaste 48 timmar har inneburit en hel del äventyr och noll sömn så egentligen så borde jag inte skriva det här med tanke på att jag förmodligen kommer tappa bort mig eller göra de konstigaste stavningarna/grammatikfelen som existerar.

För 50h vaknade jag och bestämde mig för att spela biljard med Diana. Ett samtal leder till ett annat och jag fastnar i telefonnätets virrvarr i ett par timmar. När jag äntligen rört mig utåt, kör vi på biljarden tillsammans med Tomas. Ovanligt nog tröttnar vi ganska snabbt och vi skiljs åt.
Jag drar mig vidare till Phongs inflyttningsfest och missar alla mina bekanta. Men ingen förlust för mig dock, bättre än så stiftar jag nya bekantskaper med Phongs sällskap och jag lyckas faktiskt dra med hela gänget till Deep senare.
Jag får hoppa in för en utmattad Tomas och tjänar lite extra stålar. Det är först efter passet som allt roligt börjar. En konversation leder till en annan och vi beslutar oss att dra för att käka. På vägen till maten, hittar vi på massa trams och fjollar runt oss. Markus och Flax skämt ger mig tillbakablickar på gymnasietiden, när allt var på skoj och ingen var så värst allvarlig eller orolig för framtiden. Ni vet, under tiden som man inte riktigt ville växa upp och faktiskt tog en dag i taget.

Hur som helst, måste jag citera Markus: “Famous last words: Watch this!” Jag kan inte släppa det, jag asgarvar för varje gång jag tänker på det ansiktsuttrycket på honom och hur vi vek oss i skratt. Vidare bestämmer vi oss för McDonald’s och vi alla kör på var sin gigantiska frukost. Riktig tur att ingen av oss satte något i halsen under alla de skrattanfall vi hade. Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände under vägen till maten men det bestämdes att jag och Flax skulle shoppa hela dagen. Kanske var det där det spårade ur litegrann, eller? Kanske tidigare, vad vet jag. Varken Emma eller Markus pallar med galenskaperna och drar hem för att sova. Kasst men vi som blev kvar drar på jakt efter gott kaffe. Lite väntan blir det och vi slutar upp på Espresso House och medan vi sippar på våra kaffen, analyserar vi såväl gästerna framför oss och de som går förbi. Skoj att klaga på alla fashion violations ;D

Den knäppa halvsovande trion drar till Triangeln för lite shopping där vi fyndar lite varstans. Tomas däckar, vi kör på glass till lunch och vi drar sedan till Entré. Där bondar vi lite med Carlings-personal och bestämmer oss för att se hur många varv runt Malmö vi kan åka på 3an utan att bli utstängda. Den planen går givetvis inte att genomföra i sådan kvav atmosfär som bildades i den trånga bussen så vi hoppar av vid 01 och drar in på Espresso House där för att byta om om. Riktigt flummigt möte blir det där med min syster och hennes vänninor innan vi drar till StranD och hälsar på Alex och Lucas. Blixtvisit och vi bestämmer oss för att ta en simtur – mot Kockums fritid! Badkläder? Det köper vi på plats och flummar sedan i poolerna bestämmer vi. Dock blir det inget av det på Kockums då bassängerna är stängda och vi rör oss mot Aq-va-kul. Vägen dit blir rolig och vi fyller oss med skratt och mera flum. “I’ve done this a million times!” Vi ser spårvagnar som kör i Kungsparken, varvid följande konversation äger rum.

– Are you thinking what I’m thinking?
– Yes! Let’s!
– Why not?
– Stanna där i typ 1 min till…. Stanna!

Men spårvagnen kör iväg och vi pallar inte vänta på nästa, så vi fortsätter mot Aq-va-kul. Typiskt som det är, så är badshoppen där stängd och våra badplaner slopas. En rast och vi rör oss mot samma Espresso House som vi var på under morgonen. Med var sin iste wrappar vi ihop natten och dagen och vi har en enda slutsats: satisfaction!

Och aldrig i mitt liv har jag varit så nöjd under två dagar, trots dagens dispyter och monologer. SOFT! Vi ses i det coola vårvädret!

//c_Cae; freedom has a sweet taste~

One response to “Satisfaction

  1. Me likee alot! ;-) ehh!

Leave a Reply

