Dividerad

Systerns student gick ju finfint förutom det att musikanläggningen dog efter 10min på flaket. Annars var allt precis som en stundentutspark ska vara; förhoppningar, nervositet, glädje och myror i benen.
Nu när jag har varvat ner från alla skrik, tutor och högljudd musik inser jag att det var för 4 år sen som jag själv stod där på stenar mumlandes en studentlåt som jag inte kunde tillsammans med mina klasskamrater. Hur vi var fulla av hopp och med glimten i ögonen sprang vi ut och var världens lyckligaste skara, övertygade om att allt skulle gå som det alltid gått – vår väg. Men här sitter jag som en halv marinbiolog, en hel bartender och med 4 års livserfarenhet i bagaget och har precis bevittnat min lillasysters student. På något sätt är det kul att se henne springa ut gymnasiet men på ett annat är det så ångestgivande, man har ju ändå blivit 4 år äldre och vad har man gjort med ens liv? Låter som en medelålderskris nu… Men ja, det är så det är.

Hur som haver, det är inte det som jag ville skriva av mig på. Jag har på senaste tiden blivit mer och mer uppmärksammad på att jag saknar något i mitt liv. Och det insåg jag inte, i alla fall inte helt och hållet, förrän jag hörde New Divide. Jag blev kär (i låten då) och jag inser vad jag saknar. Jag saknar faktiskt det jag försökt förtränga under så många månader. Mina vingar vill ha färska vindar under sig och alldeles snart är de helt och hållet ur puppan min. Jag blir bara ännu mer övertygad när jag träffar Diana. Jag kan leva på er två, bara genom att umgås med er dagligen ger mig den dos av det jag så konstant undermedvetet letar efter. Men frågan är om någon faktsikt kan svara rätt på min fråga och även om någon svarar rätt på den så återstår en ännu klurigare fråga; Can you handle me? ;D Missförstå inte, jag är lycklig bara det att jag inte vill vara det som jag är nu.

//c_Cae; currently in a place where solitude meets emptiness~

Leave a Reply

