Senaste helgen

Helgen kan summeras med ett enda ord: galet. Jag vet att uppdateringen kommer lite sent men jag har världens bästa ursäkt och det kommer ni förstå när ni läst detta.

Helgen börjar som vanligt under fredagen när man som vanligt hamnar på klubben. Natten blir oerhört tråkig och efter en natts sömn så börjar det hela på riktigt. Ett samtal från min älskade bästa vän, rusar jag snabbt ner till Ölkafét och tillsammans gör vi Distortion osäkert, i alla fall en liten stund innan mitt favoritpar måste dra iväg. Tråkigheten blir kortvarig när Tina och Carlos dyker upp och efter trevliga och halvknäppa samtal drar vi för en matbit på Sibylla.

Åter på klubben, möts jag upp av min partner in crime, André och hans sällskap. Och så lammköttet Mathias. Andrés vän gör misstaget att utmana mig i shotrace. Bad mistake boy. Efter flertalet roliga shots så är det inga andra än Mathias och jag som står kvar. Alla andra är fulla och jag är inte ens berusad. You failed.
Klubben stänger och vårt lilla sällskap drar till Campus medan vi bestämmer var efterfesten ska hållas. Det mesta är slut och vi slutar upp på Magnus kontor vid Lilla Torg. Väl där utmanas det ytterligare och förvånande, ja jag är imponerad själv, så är jag fortfarande inte ett dugg berusad. Dock blir det lite tysta leken, battles som jag vinner trots en envis Magnus och så massa supande. Det roligaste där var nog att jag fick nörda mig lite i japanska och så det djupa samtalet med Flax. Thumbs up!

Och inte slutar det där. Visserligen drar halva gänget vid 11-tiden och resterande funderar på mat. Vi slutar upp på TGI Friday’s och jag måste säga: Ät aldrig där. Söta och artiga må de vara men de kan fan i mig inte laga mat. 5 personer med olika rätter kan inte ha fel, så enkelt är det. Och spontana som vi är, föreslås det att vi alla åker till Danmark, till Tivolit och leker där. Och det gör vi!

Klockan slår strax över 1400 och vi är mitt i centrala Köpenhamn efter små galna upptåg med kontrollanterna på tåget. Väl på Tivoli, dividerar vi huruvida vi ska leka med eller utan åkband. Åkbandet som numera heter multipass, i alla fall i mina kretsar. Och ni som var med förstår när jag säger: Leelo, multipass! Och ingen gör den imitationen bättre än jag.

Magnus och Teddy bangar först fast än det var deras plan och det var de som först sa att vi skulle köra på till midnatt. Kasst tycker resten av oss och vi drar vidare. Roligt värre blir det när lammköttet utmanar mig på allt möjligt och höjdpunkten av alla våra åkturer var lätt vår tur på Vertigo, en karusell som man styr själv!

Kvällen närmar sig och vi rör oss hemåt. Väl hemma hinner jag duscha och sova i ca 4h. Riktigt roligt att få flertalet raka högrar när man blir väckt. Tja, jag hade ju verkligen inte varit uppe i mer än 32h blandat med sprit och galna upptåg. Ytterst trevligt säger jag bara. Under min tvingade vakenhet ringer Diana och vill fika. Jag ber henne komma över och vi käkar lunch. Dumplings that look like bats is the shit! Därefter toppas eftermiddagen med en fika på Barista med Tomas.

Sugen på en bakad potatis, rör vi oss mot Graffitti Café. Men de har stängt och vi kör hem mot Tomas för att sedan hooka upp med André och en massa annat roligt folk. Årets andra grillning kantas med fotboll, promenader, sextalk och gymnasieminnen. Riktigt coolt. Jag vet inte hur, men på något sätt lyckas pojkarna prata om planer att dra till Etáge på kvällen. Vi skiljs åt och trion Tomas, André och jag drar hem till Tomas och spelar. Dock lyckas jag sova i kanske 1h innan vi drar till Etáge. Men pojkarna från grillfesten bangar och det blir bara jag och Tomas. Väl utanför, släpps vi inte in och vi köper istället lite mat och kör ner mot 01 för min allra första soluppgång. Riktigt coolt. Och jag hoppas att dörren som jag önskar ska öppnas gör det snart annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Nåja, väl hemma klockan 5 på morgonen får jag dock ännu inte sova, utan jag måste vänta till 10 innan ett viktigt samtal ska ringas. Inte lönt att sova när jag vet att jag kommer bli mörbultad om jag somnar… Jag får skiten överstökad och sover äntligen mina välförtjänta 12h. Så nu har man varit vaken i 4 och ska strax sova igen. Det är bara för att jag älskar er som jag ens orkar uppdatera annars hade jag fan i mig inte uppdaterat. Tror jag. Nä, nu ska jag sova så jag orkar med resten av veckan. Leeloo multipass!

//c_Cae; thanks to you, I now listen to romatic songs again but I lost my iPod so a part of me died…

Leave a Reply

