Finemang

Inte för att klassa allt annat i mitt liv som mindre tråkigt men det här är kul. För första gången bloggar jag inte från min egna dator utan här sitter jag med mina favoritmänniskor på denna jord och glor en massa konstigheter från Dianas dator. Jag klagar inte men det är bara kul det här.

Inget ovanligt att jag inte varit hemma sedan igår morse när jag sa till mamma att jag bara skulle ut med Danne. Och det skulle jag ju. Fick träffa Bruce, Keigo och Yasuko för sista gången och jag lär inte se de igen förrän jag är i Japan och Taiwan nästa år. Lite sorgligt att tiden gått så snabbt och så måste de åka hem, det känns ju ändå som om det var igår som vi träffades för första gången och skrattade medan vi tog ett par öl på Nyhavn. Å andra sidan så innebär varje förväl en ny början så som en ny början innebär ett framtida adjö.

Äventyret mitt slutar definitivt inte när vi skiljs åt utan i Dannes sällskap, promenerar jag ner till 01 för att möta upp min partner in crime. Väldigt otippat bjuds vi på en snabbfika på Lilla Torg innan vi ännu mera otippat blir inbjudna på parmiddag i Lund. Trevligt trevligt tycker vi och vi beger oss mot Lund trots lite komplikationer. Ett riktigt bra fejkat leende funkar bra på bussar och vem är bättre på det än jag? Tänkte väl det.

Det blir en massa badande och bastande blandat med sprit och chips medan vi alla har olika djupa konversationer. Jag måste påpeka att det gick ganska bra med tanke på hur dragna vissa människor var. Morgonen avslutas med att hela sällskapet sover över och när alla stuckit morgonen därpå så är det bara den galna kvartetten som flummar till det i det stora huset.

Middagen är precis uppäten och här sitter vi på ovanvåningen, mätta som få, lata som svin och roade som om vi precis sett någon ramlat i ett försök att fälla någon annan.
Nä, nu ska jag fortsätta vara social och låta maten jäsa i magen min. Multipass!

//c_Cae; let’s see what this leads~~

Leave a Reply

