På väg mot vuxenlivet?

Ända sedan jag tog mitt rosa kort, har jag fått en känsla av att jag behöver dra mig rejält i kragen. Antingen så är det det eller så är det för att jag desperat vill ha en bil. Eller möjligtvis lite av varje. Det gör verkligen inte saker bättre att jag har en känsla av att något dåligt är på väg. Något riktigt stort som mer eller mindre kommer sätta mig mitt i skiten. Vad som än händer så kommer jag försöka vara neutral och ställa mig på ena sidan. Dessutom ska jag se till att jag gör det bästa utav situationen istället för att dra för hastiga beslut.

Goda ting händer goda människor men ibland kommer det  smällar som får oss att uppskatta de små stunder i livet som faktiskt är värda att titta tillbaks på. Just nu är jag tillbaks till nattugglelivet som borde vändas då jag snart börjar jobba på normala tider. Det roligaste är nog att jag känner mig som om jag blivit kastad tillbaks till 2007. Till mitt tidningsutdelningsjobb. Å andra sidan så är det väl bra på vissa sätt, jag tjänar pengar igen och då kanske jag kan dra från denna håla och skaffa bil. Ska bli gött att kunna köra runt i egen bil när man känner för det. Jag vet att jag har tjatat och tjatat om det för de som umgås med mig men vem hade inte det om man hade väntat lika länge som jag? Det och att jag faktiskt verkligen behöver fordonjäveln/lunchboxen eller vad man nu vill kalla det för.

Nä, denna gång ska det banne mig bli av. Jag vill ur boet för att jag inte orkar med denna ångesten av att vara här.
Just ja. Helgen som varit, var riktigt sjuk. Först biljard med Patrik och partnern under gårdagskvällen. Sjukt att först bounce’a och sen sätta skiten. Insane säger jag bara, men det är ju därför som jag dras mer och mer till dig :b Besvikelsen kom dock när folk gång på gång nobbar mina och Patriks utgångar. Det är som om ingen vill ut längre. Som om alla är fast i den här stress/vuxenkarusellen. Gå ut. Men se bara till att dra hem tidigare än vanligt så man hinner se skymten av folket också.
Efter att ha vinkat av Patrik och Vicky, drar jag ner till ett oerhört tomt Deep. Typiskt att det kommer mer folk när chefen precis bestämt sig för att stänga och ha personalfest istället.  Suck. Ändå slutar det med att jag är wingman för brosh, som för övrigt, på ett ytterst konstigt sätt, lyckades välta sängen under sömnen. Det får mig bara att ifrågasätta två ting: hur det inte väckte oss och hur full han var under morgonen. Sinnessjukt. Nåja, nu ska jag bädda min lilla och väldigt tomma säng för att förbereda mig för utbildningen jag har imorgon.  Suck… De kan stöka till mitt skrivbord och gapa som höns men de kan inte bädda min säng när jag är borta. Och den enda som faktiskt numera bryr sig om mig är min bror. Det är i alla fall en i detta hushåll som give a damn om man säger så. Laters suckers.

//c_Cae; pms’ar lite…

3 responses to “På väg mot vuxenlivet?

  1. Kan tillägga att “Brosh” inte var den nyktraste eller den piggaste kl 07.00 eller vad det var för tid. Inte en annan heller för den delen :P

  2. Hmm, du glömde skriva om vår vansinesfärd i västra/östra hamnen ;)

  3. Blondie: haha, värst vad lite sprit du tål! herregud, jag tål mer än du för jävelen. Skärpning!

    Patrik: tackar för påminnelsen! och som uppskattning får du ett helt inlägg för det :þ

Leave a Reply

