Ny sorts battling

För första gången under denna bloggs liv ska jag nog vara lite elak. Fredagen började med en shoppingtur och en schysst sushilunch med brorsan min. Flummigt värre när vi dummar oss på Gågatan, missar bussar och totalt misslyckas med att inhandla pikétröjor och cardigans. Vi slutar upp på Segevång där min nörd till bror spenderar 6 timmar på att spela sönder Guitar Hero World Tour. Inte ofta som han får ha så roligt och även om det kan tänkas vara asocialt så är jag väldigt stolt över honom. Och alla ni som sett honom spela, håller med mig fullständigt. Ingen tvekan om att den lille pojken har potential. Äh, så liten är han inte men ni förstår.

Festivalen drog igång och tillsammans tar vi bussen mot stan som leder oss till den efterlängtade maten. Halvvägs in till stan, hoppar ett gäng plast på bussen. Och det är inte den vanliga sortens plast, utan den typen som tycker att det är stencoolt att gå runt i knallrosa Playboy-mjukiskläder med knallblå ögonskugga och tillhörande knullrufs. Och så får vi absolut inte glömma det sönderfärgade håret. Inte nog med att deras närvaro är jobbig så måste en av de ta fram sin mobil, notera att denna är knallrosa med blå/röda blinkande ljus som skulle kunna framkalla epilepsi på en frisk människa, och börjar spela de senaste sommarplågorna. Jag slänger fram en kommentar som får deras blondinbella att vända sig om och titta hatiskt på mig. Oerhört roligt. Och om jag får fråga, vart ska du komma med den blicken som snabbt tittade bort när jag kallt stirrade tillbakas på det fula plastnyllet?
Roligast var när de allihop tittade förskräckt på mitt sällskap när vi började spela vår musik på maximal volym. Dock var det nog för mycket för brorsan att behöva åka resten av resan själv när vi hoppade av på Centralen. Tur att det finns handsfree

Festivalpromenden var välbehövd och ganska mysig. Fast jag tror nog att det berodde på att ingen av oss verkade se de andra människorna som fanns runt omkring. Älgkebaben blev middag och jag måste säga att den är tyvärr överskattad. Mättande men duktigt överskattad. Eller så åt jag vid fel matstånd. Hur som helst kändes det som en säkrare investering om man hade käkat Texasburgaren. Eller langos.

Festivalrundan avslutas med ett snabbt köp av 2 palestinasjalar. 2 matchande sådana och enligt en hel del så kommer det gå utför nu men det tror jag inte på för det känns inte som så.

Efter att ha handlat in lite mat till brosh, drar vi ner till klubben där jag senare möts av Patrik. Härlig utgång det där och idag blir det bättre! Jag gillar hur vi snackar intellektuellt fast än vi är fulla. Och det gjorde bara saken bättre att man raggade upp en tjej. Man får väl se till att man tar hem en också ikväll. Distortion ikväll och vi får väl se hur det slutar. Förhoppningsvis kastar jag ut en brud ur denna lägenhet om ett par 10tal timmar.

//c_Cae; på ragghumör!

Leave a Reply

