Lagom omständigt?

På vägen till vad jag trodde var mitt livs andra sjukhusingrepp, var jag lagom nervös. Tack och lov var mamma med mig och trots att jag under många omständigheter fungerar som en mänsklig GPS, så fungerar jag knappast i UMAS-området. Mamma svarade aldrig på hur det kommer sig att hon hittar så väl där. Vid receptionen blir jag först skickad till 5e våningen men sekreteraren inser snabbt att hon begått ett misstag och vi hinner inte ens röra vid dörren innan vi dirigeras till väntrummet strax intill.

När läkaren förklarar mitt tillstånd, blir jag både lättad, irriterad och lagom rädd. Orden smärtsam behandling skar sig genom mina trumhinnor som om jag blivit träffad av ett par kunai. Med 5 sprutor utspritt på ca 15 veckor ska jag förhoppningsvis slippa mitt besvär som ibland ger mig svårhanterlig smärta över den vänstra sidan av mitt huvud. Jag kan visserligen välja att få ligga där på stolen och låta folk skära i mig en gång varje år så länge jag lever och ärligt talat blir det bara jobbigt. Jag planerar att leva länge och jag känner definitivt inte för att bli stammis på UMAS 75e avdelning. Så det blev den andra behandlingen istället som får vänta tre veckor innan den inleds. Lite jobbigt med tanke på att jag förmodligen avslutar året med det. Trots att det lättar att jag har en större chans att slippa det för evigt sen, så känns det lite jobbigt att behöva genomgå något sånt. Jag vill ärligt talat inte för det skrämmer mig men som Riddick sa; The best way of escaping a problem is to deal with it.

Nåja, det är bara att bita ihop, stå ut med smärtan och få det överstökat. Och hellre smärta som tar bort annan smärta än en smärta som gnager på mig resten av mitt liv. Och på vägen ut, kollar jag orienteringstavlan som finns i hissen och checkar vad våning 5 är för något. Till min förvåning ligger plastikkirurgin där och det ledde till ytterst intressanta konversationer med min mamma. Kanske blir det det första som jag och hon gör tillsammans?

//c_Cae; chestpains and headaches are fucking ocoolt!

Leave a Reply

