Hur man blir av med vetgirighet.

Det blir man inte. Jag är ett typiskt exempel. Tidigare under de senaste 24 timmarna, höll på att skriva dygnen men insåg snabbt att det är fel, har jag bland annat fått en produktutbildning hos Canal Digital. Lagom utbildad säljare nu och imorgon bär det av till det stora okända.

Ända sedan i måndags har jag och resten av teamet blivit matade med information efter information. Bra för hjärnan men frågan är om det inte är min akilleshäl? Jag har knappt sovit de senaste veckorna och ändå envisas jag med att sitta uppe och plugga in precis allt både Maria och Jasmine har pumpat i oss. Och efter en halv dags läsande så känner jag att mitt huvud fortfarande är tomt. Visserligen är det inte förväntat att vi ska kunna allt från dag ett men kunskap är makt och ju mer jag vet desto mer service kan jag erbjuda. Är jag skadad på det sättet måntro? Så fan heller! Jag är skadad på andra, betydligt sjukare sätt säger vi. Allt för att tillfredställa.

Hur som helst blev en viss underbar person chockad idag över bristen på romantik i mitt liv hittills. Jag är inte ett dugg chockad men jag förstår honom. Jag ser kompensation up ahead och jag har sagt att det inte är nödvändigt men tydligen är jag lyckligt lottad. Riktigt ordentligt lyckligt lottad. Rejält lyckligt lottad. Nu ska jag bara smälta det här och samtidigt vara rejält karriärinriktad!

//c_Cae; ska man eller ska man inte på EBS reunion i Göteborg? Om ja, får jag ta med mig vänner? Hur många? Blä, frågorna är många men jag vet exakt vilka jag ska ta med i alla fall…

Leave a Reply

