Focus!

Rubriken har inget med bilar att göra även om vår tjänstebil råkar vara en Ford Focus.

Besöket på sjukhuset gick rätt bra fast jag vaknade med mitt livs hittills största blandade dos av nervositet och rädsla. Även om min läkare är bland de trevligaste jag träffat, ja jag har den turen, så kände jag mig så sårbar när jag väl satt där. Det gjorde inte saken bättre att vi fick vänta mitt emot ett undersökningsrum där det för tillfället var en patient som misstänktes ha symptom på influensan. Mamma blev ju rädd men det spelade ingen roll när hon väl upptäckte det.

Hur som helst innebar behandlingen som tidigare nämnt, en massa sprutor. Jag fick det bekräftat att chansen för ett återfall är rätt stor och då gäller samma behandling igen och att det är vanligt att man måste genomgå samma behandling två gånger för att det ska gå igenom helt och hållet. Dessutom så kommer min nuvarande behandling vara i 15 veckor, vilket i sin tur kommer innebära flera veckor av smärta som jag inte kan göra ett smack åt. En smärta som kommer göra mig mer förvirrad än vad jag är vanligtvis, fråga bara de jag pratat i telefon med idag.

En behandling bestående av sprutor utan bedövning kan jag definitivt avråda. Så tokigt ont som jag har haft det tills denna minut är ju bara rena vansinnet. Folk som känner mig vet att det måste göra svinigt ont för att jag ska behöva klaga och det gjorde så ont idag. Och synd som det är så påverkade det mitt arbete idag. Motvilligt men jag var dels förvirrad på grund av smärtan och dels att jag kände mig förlamad i halva kroppen. Det är egentligen inte så konstigt med tanke på alla nerver den lilla irriterande klumpen lyckas klämma på men det blev frustrerande. Förhoppningsvis blir det bättre imorgon men blir det inte det så får jag suck it up hemma istället. Jag vill inte för jag gillar faktiskt mitt jobb men vad ska jag göra när det inte ens går att kommunicera ordentligt med en kund? Känner mig rätt handikappad i detta läget och jag kan inte låta det påverka mitt arbete så mycket som det gjorde idag så det blir nya och tuffare tag imorgon!

//c_Cae; mer förvirrad än någonsin och till råga på allt så gör min vänstra hjärnhalva väldigt ont nu… Som Marcus hade sagt; rädda världen, köp en gnu! Om det så innebär att det är mina hjärnceller som står på spel i detta fall…

Leave a Reply

