Som en obotlig böld i ögat…

Min svacka ger sig inte. Inte nog med att detta året inneburit en bortgång av en person som var så långt bort men ändå så nära, en karriär som vände 360grader, olaga hot och misshandel utan det har bara varit tvunget att fortsätta. Och när jag säger ifrån och vill ta vara på den tid jag har så får jag bara på käften. Vad hände med “good things happen to good people”? Det får mig att seriöst undra varför man utsätts för sånt. Spela roll om jag har tio backup planer ifall mitt liv inte går som jag vill, i slutändan får jag bara en smäll i ansiktet som svider i sisådär tre månader. Och som jag senare får höra om i fem år. Jag överdriver inte alls även om jag för närvarande är bitter. Men det är sant. Jag får höra om mitt äckliga förflutna, som jag för övrigt försöker vara positiv över, hela tiden. Det enda som skiljer på då och nu är att jag blivit bättre på att ignorera skiten.
Istället för att fråga varför ett visst beteende utvecklas så får man ta emot sånt som man inte orkar med. Vem är det då som skjuter vem i benet?

Kanske, bara kanske så har denna för övrigt lugna och förståeliga tjej fått nog? Har ni tänkt på det? Om inte så kanske det är dags att tänka om…

Leave a Reply

