Fuktskador och äckliga morgontider på UMAS

Mammas lägenhet luktar skit om inte värre. Avfuktarna har precis varit här och installerat fläkten som ska befria oss från våra fuktskador. Och vem ska vi skylla på om inte idioterna på 8e våningen som epically phailed att renovera sin etagé-våning? Det var dock rätt roligt att se när de var tvungna att riva en vägg för att ventilationen till fläkten skulle gå igenom, så nu har vi inte bara en minidammsugare igång i köket, utan vi har också en trasig vägg. Trevlig syn…

Lukten kan vi bortse från även om jag längtar efter frisk luft som inte luktar fuktskada/mögel. Jag tror att sporerna från både väggisoleringen och det potentiella möglet irriterar min hud nu när det känns som världens alla insekter låtsas att jag är K2.

Apropå överkänslighet så fick jag min tid på hudmottagningen idag. Klockan 8 i november, blir det mer deprimerande? Jag vill ju sova då. Eller alternativt ligga i sängen och mysa och gny över att det är kallt utanför mitt varma täcke. Men min huvudpoäng är att det är mörkt och deprimerande ute då. Visst är det mysigt att kolla på när folk blir irriterade över att bussen är sen eller liknande under gatubelysningen men det är ju äckligt att behöva vara uppe så tidigt. Jag är definitivt ingen morgonmänniska men jag orkar än mindre ringa dit under deras konstiga telefontider (läs 0730-0900) för att få min tid ändrad.

Och så är man stammis nu på ingång 75. Jag ville inte bli det men så är fallet och det är bara till att acceptera det. Känner mig som en sjuk liten stackare som måste checka in och ut på sjukhuset. Men å andra sidan så är jag ju det, på mina speciella sätt. Det kan misstolkas men de som känner mig förstår i alla fall!

//c_Cae; är riktigt stolt över pojkarna i La Familia <3

Leave a Reply

