<o.

Jag har absolut ingenting att skriva om. Tror jag. Tortyrstugan var inte så farlig idag även om man som vanligt var en zombie nere i betonglokalen. Eftermiddagen kommer bjuda på tråkig shoppingrunda som jag inte orkar gå på. Men med en överentusiastisk mor, blir det lite svårt att tacka nej. Det är som att tacka nej till att leka med en valp – det svider som en papercut mellan tummen och pekfingret. Förutsatt att allergin mot valpen inte dödar en det vill säga.

Jag har på senaste tiden uppmärksammat att varenda blogg jag läser antingen skrivs med en rad smileys eller på det, för mig, främmande språket fjortis. Och det slår mig hur jag lyckats undgå att hamna i samma fack. När jag reflekterar på min blogg, det vill säga när jag är ytterst uttråkad och läser varenda inlägg jag hittills skrivit, så finns det knappt några smileys eller meningar utan “haha/lol/plz/omg” som irriterande bihang till mina satser. Jag menar, läser jag den yngre generationens bloggar (läs 90-talister) så är det bland det första jag lägger märkte till grammatiska fel så som meningsbyggnadsfel och dåliga ordval. Givetvis menar jag inte att alla yngre bloggare skriver sådär men de flesta jag läser är ju såna.

Tydligen så hade jag något att skriva om. Rätt typiskt, för varje gång det känns som jag har någon sorts skrivkramp så skriver jag snabbare och betydligt mer än vad jag vanligtvis brukar göra.
Och jag äter som en flodhäst om inte mer, dessutom associerar jag precis allt med mat. Trots det så väger jag bara mindre och mindre. Snart är jag inte bara en prickig filur från Mumindalen utan jag blir också papperstunn. Medan andra klagar på sin viktökning, klagar jag på min minskning. Den kan omöjligt vara hälsosam och jag betvivlar snart inte Tinas teori… Fan också.

//c_Cae; kanske borde uppdatera min LJ också?

Leave a Reply

