IKEA-oskuld no more

Under hela helgen har en hel del hänt. I lördags var jag och kärleken min på IKEA. Det nya IKEA som påstås är världens mest miljövänliga och till allas förvåning är den identisk alla andra IKEA som finns överallt på alla andra ställen. Vissa saker ändras aldrig och i detta fallet gör inte IKEA det heller.

Men, vad som egentligen är intressant var att jag hittade mina drömmars sovrum. Visserligen lite litet och finns just nu på IKEA och inte i ett hus som jag äger men jag fick uppleva det utanför mitt huvud. IKEA-oskulden togs snabbare än förväntat men det gillades fastän hemfärden innebar över en timme på en riktigt trång buss hela vägen till Segevång. Det är tur att man har sin iPhone så man kan lära sig useless facts hela tiden. Bara det att jag läst de så många gånger att jag kan allt utom ett par enstaka punkter.

Söndagen präglades med mörkt höstväder och mys på Lilla Torg med vad som skulle vara intellekt över kaffe. Denna gången avvek vi från våra vanor och om jag inte minns fel nu så hade vi fler samtal om det alldagliga livet än det som vi brukar ta upp. Och det att man diskuterade lite väl långt in i framtiden under vår väntan. Skrämmer mig inte ett dugg för det känns så rätt men jag blev duktigt besviken när en viss rumskamrat kom hem igår kväll.

Det som är roligast denna helgen har nog varit antalet kommentarer inom en viss kategori som man har fått höra. Jag tvivlar starkt på att den omedelbara reaktionen hos min familj kommer vara lika varm som den jag har fått ta emot. Den känslan är lite skrämmande men vi överlever den för det har jag bestämt mig för. Dock är det fortfarande humoristiskt att jag bara för några dagar sedan läste ett gammalt inlägg och sedan präglas helgen av liknande händelser. För att vara ärlig så börjar jag trivas med den sortens värme. Det börjar bli betryggande att veta om att den värmen alltid finns där, även om man fortfarande är en rookie. Nä, jag kanske borde sluta kära ner mig så mycket? On second thought, det är inte så illa att vara kär heller och jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men jag trivs. Jag stormtrivs.

//c_Cae; “hon som är så rar” – en viss mormor

Leave a Reply

