Ogift hemmafru

Sådär. 1953 och jag har hunnit med tvätten, införskaffat mat för veckan och lagat middag. Jag är medveten om att jag just nu låter som en hemmafru och det har jag faktiskt blivit. Skillnaden är bara att jag varken är desperat eller gift.
Jag vet inte om jag försöker vara rolig eller om jag faktiskt tycker att det är kul… Tvätten kan vara tortyr när det egentligen består av tre timmars vistelse i en betongbunker med mamma. Jag slipper visserligen tjatet jag fått höra förr och jag blir trött på ett bra sätt. Dessutom medföljer det en massa fördelar, jag menar hur lycklig är inte den jäveln som gifter sig med mig? Och mina framtida barn får ta del av min kulinariska begåvning.

Och jag har blivit så egotrippad nu de senaste dagarna. Eller ego och ego, det har jag alltid varit men mer fåfäng har jag blivit. Tidigare under kvällen skulle jag gå ner och handla. Notera att affären ligger knappt 40m från där jag bor och jag känner att jag måste sminka mig och göra mig finare för att handla. Det är okej, så länge jag inte blir som en liten plastbit. Det här kommer bli intressant, ytterst intressant.

Mitt schema är fullbokat igen. I alla fall fram till på måndag och det känns skönt att komma in i mina gamla rutiner igen. Tre dagars egotid och resterande veckodagar tillägnas kärleken och mina vänner – riktigt nice. Och så bjuder morgondagen på fredagsmys och umgänge med mina hobbykineser – fantastiskt!
Men innan latheten tar över ska jag faktiskt ta mig tid för en enkät som ska hjälpa en japansk utbytesstudent i Lund. Sedan väntas en varm dusch och under tiden ska jag förtränga de kräsna tungorna som fått smaka min lasagne. Ibland är det hemskt att ha en familj vars smaklökar är värre än den elakaste matkritiker…

//c_Cae; fredagsmys snart! och så den holländska släkten… nojan har blivit förhoppning!

Leave a Reply

