J’adore

I början av september lade jag märke till ett par tavlor på stan och det fick mig att tänka på att mina tavlor borde bytas ut. I alla fall de som hänger ovanför mitt datorbord, de är ju nästan antika nu när jag tänker på det. Jag menar en av de föreställer mig och mina syskon när brorsan var nyfödd. Antikvara.

Jag blev kär i tavlorna som hängde där men kunde inte köpa dem. Nu när jag kan så gör jag det inte för att det är alldeles för många för mig att köpa. Jag vet att om jag börjar köpa en, så ger jag mig inte förrän jag har hela kollektionen. Men det var först igår som jag tog reda på vad konstnären heter. Hon går under namnet misstigri och är alldeles underbar! Hon är fransk och hennes konst ingiver sådan känsla att man vill smälta när man ser på tavlorna. Jag gör det i alla fall. Hennes konst är som sex för mina ögon, kanske till och med bättre. Så jag bestämde mig därför att kolla runt på nätet efter henne innan jag börjar samla på mig hennes konstverk. Med Google som bästa vän, hittar jag hennes blogg och jag har sedan dess försökt läsa den. Jag pluggade ju trots allt franska i 3.5 år så gissa om jag hatar oregelbundna verb? Dock har sömnlösheten börjat ta sin rätt på min kropp och jag orkar knappt läsa ett par inlägg innan jag finner det allt för ansträngande.

Hur som helst tänkte jag sprida min kärlek för hennes konst här, delvis för att jag älskar det men ocksä för att jag bloggar allt för lite om konst.

poisson

En av misstigri’s underbara skapelser, i detta fall ska det föreställa Fiskarna. Rätt roligt att jag föll för denna. Som Kräfta så tenderar jag att falla för fiskar… En annan har ju en hopplös kärlek för djuren…

misstigri (1)

Så sjukt sexigt! Och då refererar jag till bilden till höger… Blir lite mer lockande att fixa den där tatueringen nu….

//c_Cae; är kär~~

Leave a Reply

