Skiljetecken?

Suck. Egentligen vill jag inte blogga om just grammatik, det är ju som att blogga om politik. Just idag har jag fått nog faktiskt, jag har fått nog av folk som inte använder sig av skiljetecken när det gäller sms och chatt. Visst är det rätt så accepterat att man framstår som en grammatisk inkorrekt människa i just dessa två nämnda sammanhang. Men hur ska man då undvika missförstånd när man t.ex chattar? Helt okej om man använder sig av enter lite då och då men inte när allt kommer i en enda icke-sammanhängande klunga som försöker förtydliga sin mening. Tänk om detta inlägg hade varit helt utan skiljetecken? Vem hade förstått då? Jag hade nog inte ens kunnat göra det själv om jag läste detta inlägg en gång till om låt säga en månad.

Jag gör det ibland – läser mina gamla inlägg och saknar tiden man hade då. Visserligen är man smartare, dock inte yngre sorgligt nog, men de minnena som man bär tillsammans med de viktiga människorna som det upplevdes med är ju guldvärda. Jag vill skapa nya minnen, vem är på?

//c_Cae; sometimes crazy is just not enough

Leave a Reply

