God morgon Malmö

Receptionen är tom. Den närmsta människa som finns i min närhet tränar i ett rum minst 100m från mig och jag dör snart av tråkigheten. Mina kollegor tipsar mig hela tiden att ta med mig en bok men saken är ju den att jag inte släpper ifrån mig boken när jag väl börjat läsa. Och vem läser en bok när ens ögon svider?

Det märks verkligen inte att jag inte är en morgonmänniska och att jag vaknade klockan sex imorse, kan nog räknas som ett mirakel. Ändå sitter man här och verkar produktiv när man i själva verket bara sitter och stirrar på samma program hela tiden. Det är knappt två timmar kvar innan jag kan ringa min kära vän för en fika och innan vi röjer på stan, måste jag hinna med en tur till sjukhuset.

Angående det som verkade som ett suveränt erbjudande så vet jag fortfarande inte hur jag ska reagera. Dock har det förvirrade sinnet utvecklat sig en aning och det mesta kretsar nu runt “Om det verkar för bra för att vara sant, så är det nog det”. Å andra sidan verkar ju min kärlek vara för bra för att vara sann och ändå är den det. Jag får fundera mera och förhoppningsvis blir jag inte gråhårig innan jag bestämt mig.
Visserligen är det en bra chans men jag vill ju som sagt plugga och som jag sa till mamma; jag vill härifrån. Livet här har redan gjort mig till stammis på UMAS och jag vill inget hellre än att sticka till mina drömmars land.

//c_Cae; anser att lagförslaget för illegalisering av homosexualitet i Uganda är skrattretande idiotisk

Leave a Reply

