Denna torsdag heter stress i efternamn

Först och främst är det dagens sämsta grej att bli väckt sekunder innan alarmet går. Och att jag panikvaknade vid tre-tiden och trodde klockan inte ringt. Öppnandet går bra och det känns redan som man har ett flyt fastän det knappt gått en vecka. Och vad kan jag säga mer än att jag är grym? Ingenting egentligen.

Dagens stjärna måste vara Sehn. Jag hade helt glömt bort att jag skulle till sjukhuset senare idag och trots att jag ringde så sent som igår, så kunde han hoppa in ändå. Tack gode gud. Jag gillar stället även om det är tråkigt 70% av tiden och det känns som folket här har samma mentalitet som jag även om jag förmodligen är den som är galnast här. Men det är jag ju oftast så det är knappast någon överraskning.
Så fort detta pass slutar så måste jag jogga till sjukhuset för blixtvisiten där, stressa hem för att tvätta och sen kan jag, med lite tur, ta det lugnt. Jag slår vad om att jag säkert har flertalet saker att göra efter det. Men vad gör man inte för lite action i tråkighetens vardag?

Roligast är ändå att när jag bloggar från jobbet, som idag. Burken laggar när jag skriver. Datorn är antik och det går ibland så långsamt att jag knappt vågar använda fler än tre flikar åt gången. Jag menar det går rätt segt när man inser att man skriver snabbare än vad datorn uppfattar. Och så ska man inte nämna att det är svårare att köra mer än fyra program samtidigt. Rolig burk vi har att använda när man tänker på det men det är väl bara bra när allt kan vara så tråkigt på morgonpasset. Och imorgon är det fredagsmys! I alla fall efter jobbet och är det ångest att sluta kl 1800 en fredag? I och för sig så brukade man sluta vid 7 på morgonen förut så det är väl en uppgradering, eller?

//c_Cae; trodde ljudet från den avlägsna dammsugaren var från ytterdörren där nere och hoppades spänt på en kund och lite action…

Leave a Reply

