22/12-2009

Kära blogg, idag kom jag nästan försent till jobbet på grund av snön. Snöskottargänget verkar avnjuta sovmorgnar mer än vad resten av befolkningen gör och ändå jobbar de bara med det ett par gånger under vinterhalvåret. Trottoaren och gatan utanför jobbet är helt insnöad och är det inte slask man ska ta sig igenom så är det berg av snö som man ska brotta ner innan man når sin destination som en disktrasa.

My god, vad jobbigt det är att skriva sådär. I alla fall så har denna morgonen gått långsammare än vad gårdagen gjorde. Det känns som gårdagen gick så mycket snabbare än vad det gör idag. Kanske är det för att jag mestadels suttit och stirrat på receptionsdisken och inte har haft lika mycket att se fram emot som jag gjorde igår. Visserligen ska jag träffa en annan guling idag men det känns så avlägset. På något sätt var det lättare att vänta till fem-tiden istället för två. I och för sig så är det helt olika personer vi talar om men ändå. Tanken är väl att det ska gå snabbare om man har något att längta efter, eller?

Klockan är inte ens 9 och jag har redan gäspat jag-tappade-räkningen-efter-10 gånger trots det überstarka kaffet jag bryggde imorse. Rätt trist egentligen när jag börjar tro att jag kanske börjat bli immun mot kaffet. Det gör inte saken bättre att idag är den sista stressfria dagen jag har kvar innan jul. Det känns verkligen som lugnet före stormen för morgondagens schema ser ut som en bombardering av aktiviteter och sysslor som måste avklaras. Säkerligen har det gått ett bra tag sedan sist jag hade så mycket att göra och jag måste ge mig själv beröm för att ha lyckats fördela det så bra trots min lite rebelliska sida har råvägrat planering av alla sorter. Jag antar att jag ändå har det i mig oavsett vad jag må säga. Vilken hypocrite jag är!

Men imorgon bär det av till Trellebörg och årets första julmiddag. Ska bli väldigt intressant för jag har inte firat traditionell svensk jul på hur många år som helst. Mestadels har jag under dessa år bara struntat i hela julkarusellen och det närmsta jag kom till traditionell jul var missbruket av risgrynsgröt och utdelning av julklappar till småkusinerna. Jag vet dock inte riktigt hur julfirandet i år kommer att se ut, i alla fall inte om de andra två (kanske tre) julborden man ska åka till. Julfirandet hos mamma kommer ju bli ett litet kaos, tror jag. Första julen med så många människor där och jag slår vad om att åtminstone mamma kommer få panik för att det är så mycket att göra samtidigt som ingen riktigt vet när gästerna kommer poppa förbi. Den showen missar jag inte men man kanske borde stanna hemma och hjälpa till? Eller vara i vägen. Eller man kanske till och med ska övertyga farsan att hjälpa till. Jag får helt enkelt smida vidare på min aningen lömska plan.

//c_Cae; still can’t remember the word from yesterday…

Leave a Reply

