Sibirisk kyla hör inte hemma här

Löpsedlarna går som löpeld över landet. Överallt ser man “Sibirisk kyla drar över Sverige”. Visst, mitt ansikte verkar frysa till is så fort jag går ut för dörren och även om det enligt media är verkligt så betyder det inte att det är verkligt i Malmö. Ja, jag har blivit tvungen att ta skidjackan på mig när jag ska ut men det är bara för att min  gulingkropp inte tar denna kyla. Jag skyller på mina förfäder för att de var tvungna att dra till varmare breddgrader på grund av den korrupta politiken de ursprungligen bodde i.

-10 grader och Malmös befolkning är rädda för att gråta i skräcken av att tårarna kanske fryser fast. Rätt humoristiskt att vi klarar av gängbråk och allt möjligt men inte kyla. Dags att kapa Skåne och dra det hela vägen till Karibien eller något. Men då gör vi väl samma misstag som mina förfäder gjorde? Sprang iväg i hopp om att det skulle bli bättre men att i senare generationer inse att det hade varit bättre om vi hade valt att stanna istället? Det får mig att tänka på alla miljörelaterade debatter om vår kära planet, som uppenbarligen inte betyder ett skit för våra ledare. Vi flyttar problem hela tiden utan att ens göra det lite bättre innan vi bestämmer oss för att framtiden ska lösa det hela. Det är synd men främst sorgligt att vi inte har modet att lösa de problem vi har. Alla problem kan inte lösas men det går att göra det bättre. Vad hände med den godhjärtade och lite naiva inställningen som ibland behövs för att lösa konflikter? Vad hände med medmänskligheten?

En bild, liksom en handling, säger mer än tusen ord…

//c_Cae; ska försöka ge sig på intellekt över öl…

2 responses to “Sibirisk kyla hör inte hemma här

  1. -30 grader konstant här uppe i Luleå ^^
    //Thomas

    PS: wtf finns det inte anonym kommentar val

  2. DU hör inte hemma här!!!

Leave a Reply

