En annorlunda söndag

Jag sitter på jobbet på min heliga dag. Den enda dagen i veckan som jag anser borde vara tillägnad sömn, då jag sover ut som den sömntuta jag är. Allt jag tänker på nu är hur mycket jag älskar min säng och hur mycket jag längtar hem. Nu är det visserligen tre timmar kvar men ångesten lurar bakom min rygg hela tiden och tankar som att “jag kunde ha sovit denna tiden jag varit uppe” försöker konstant luras in i huvudet på mig.

När jag igår kväll godkände en kommentar, slog det mig att de flesta av mina läsare missar min poäng i många av mina intellektuella inlägg. De kommenterar hellre det mindre väsentliga i inlägget istället för det som faktiskt var det essentiellt. Lite synd tycker jag men vad gör man när man inte riktigt lyckats fånga deras intresse? Kanske är inte det deras grej, kanske har jag inte förmedlat det bra men det är none the less viktigt att kunna se det som en annorlunda synvinkel än det man är van vid. Kritiska ögon behövs för mångfald och det är synd om alla ska vara så mainstream hela tiden. Det är ju så synd att det nästan är sorgligt.

//c_Cae; saknar mitt hem

4 responses to “En annorlunda söndag

  1. Jag kände mig träffad som dåliga kommenteraren, så ett nytt försök.

    Jag förstod vad du ville säga. Men att vi får en kall höst och vinter betyder bara att klimatet kommer i rätt tid i alla fall här i Sverige för vi ska leva i ett vinterland. Själv ses detta som ett bättre balans hos natur. Det ska ju vara sånt väder även om man lever i södra Sverige.

    Köpenhamn mötet var ju bara värdelöst. Det är ju bara gjord för att allmänheten skulle hålla sig lugna ett tag.

    Problemet är nog inte miljön snarare att vår art växer sig snabbare och för mäktig så att vi ta för mycket plats på jorden. Jag tror nog även högrankade politiker förstår att många liv måste offras för att vi ska hitta balansen alla vill ha. Vem av dessa ledare vill ta ansvaret och offra sitt folk? Eller ska det ske “rättvist” genom lottning? Kanske vi borde göra demokratiskt och rösta om det alltså kommer majoriteten får det bra medan minoriteten får lida. Eller gå efter naturens lag “den starkaste vinner” och kör igång ett tredje världskrig?

    Jag tror nog snarare att det är mänsklighetens konstanta goda sida “En för alla. Alla för en” vilket leder till “världens undergång” och de som klara undergången får vara dem som bygger upp en ny värld tills nästa undergång.

    Miljön är visserligen viktig men man måste räknar med att varelse behöver även muteras och anpassa sig till miljön. Många dö på grund av dålig luft eller äter cancer framkallade ämne m.m. Det vi ser på är även att människor är svaga varelse. Till exempel utan el skulle vi allihopa ha dött, men innan levde vi bara med eld. Om vi dricker vatten som inte blivit renad utan direkt ur naturen så mår vi illa, men vi har druckit från floder sedan tidigare inte som om vi mår dålig av det alla gånger. Även digerdöden är en balans naturen har skapat under medeltiden. Nu är svininfluensan men vaccin finns ju!

    Vi i i-länder lever och blir uppfostrad i allt för hög levnads standard så även vi luras av det, att vi ser oss som svaga varelse, ifall vi är utan någon hjälpmedel. Du som prata om miljön klagar på att ta fram en skidjacka. Hmmmmmmm… Är det inte globalauppvärmningen som är problemet? Borde vara YES jag får använda skidjackan. Ja, du förstår vad jag menar.

    Att vara den som ska höra allas böner och uppfylla de flesta samt vara rättvist mot dem som man inte lyckats uppfylla är tufft jobb. Om att bara höra allas böner borde redan vara ett tufft jobb.

    Ditt inlägg visas inga idéer av att kunna lösa problemet. Du förmedlar bara vidare att problemet finns men du gör inget åt saken, utan låter läsarna försöka göra något åt saken istället. Åsikter och förslag vore kul att höra från dig ^^

    Är det sådana kommentarer du vill ha från dina läsare? Jag tycker inte om att vara allt för seriöst åt saker jag inte kan göra någonting åt och helst ser jag fram emot att inte få detta jag har skrivit nu publicerad ^^

    • Men om du ber mig göra något och inte gör något själv, gör inte det dig lika motsägelsefull som jag?

      ps. it’s published already /evilgrin

  2. wtf!! vad hände med att kontrollera innan kommentaren publiceras grejen?

Leave a Reply

