Inspiration sökes

Morgonen börjades med ett varmt glas vatten och iväg gick jag för att jobba. Hur jag lyckas att inte titta ut genom ett fönster under de 45 min som jag är vaken innan jag beger mig, är och förblir ett mysterium. Men väl ute ser jag att det snöar. Toppen. Sucken håller i sig i ett par minuter innan jag slutligen långsamt traskar mig till jobbet. För de som känner mig vet att jag inte bara känner mig som en pingvin i min skidjacka, utan jag går som en också. Anledningen är simpel, bara tänk hur Bambi är på is…

Dessa dagarna har varit lite svåra faktiskt om jag ska vara ärlig. Även om nyåret kan tolkas som en nystart så låter jag bli. En nystart kan inträffa när som helst och inte bara vid en enda tidpunkt på ett år. Under de knappt två veckorna på året så har jag funderat på hur jag ska formulera mitt ansökningsbrev. Det känns allt för ofta som om jag la mitt allt på det förra och hela ansökningsprocessen gick bra tills intervjun som jag bommade på. I år blir det annorlunda men bara om jag lyckas formulera ett ansökningsbrev vars ord kan uttrycka hela jag som en person och som låter intervjun sätta pricken över i. Frågan är bara hur jag ska kunna lägga allt jag funderar på ett enda kort brev. Jag är faktiskt riktigt dålig på att sälja mig själv även om jag verkar vara så duktig på att sälja andra.

Inte ens när jag lyssnar på musik, får jag någon som helst hint på vad jag ska skriva. Visserligen har jag förra årets ansökningsbrev som underlag och bara det tog mig långt. Dock vill jag inte skriva om det och uttrycka exakt samma saker men i förklädnad. I vanliga fall brukar min inspiration dyka upp så fort jag får tid till att bara vara. Idag tog jag faktiskt vara på den tiden som jag fick för mig själv och jag tog, för första gången på länge, den långa vägen hem med 3an. Det är något med den bussturen som gör att jag hittar en inre ro som jag inte finner på många andra ställen. Nada. Absolut ingenting dök upp. Istället blev jag stressad och kände att jag slösade bort hela dagen, när jag egentligen kunde gjort något annat. Men nu när jag tänker på det så har jag redan gjort det som ska göras idag.

Jag har säkert bara funderat för mycket på olika saker som gnager på mig. Så jag ska nog ta och sova riktigt mycket denna veckan. Och sen bär det av till The Eve. Och om jag hittar lådan där jag råkat lägga min inspiration så smäller det till!

//c_Cae; why is it so hard to describe the voices of one’s heart’s desire?

Leave a Reply

