Favorit i repris

Först och främst behöver jag tacka P och Jenny D för inspiration till detta inlägg.

Jo, Avatar för andra gången var fortfarande otroligt bra. Jag fick nya insikter och jag insåg “nya” saker. Nya eller rättare sagt, viktiga saker som jag i min idiotiska arbetslöshet (jag lovar att bota det) glömt bort. Ibland är det helt otroligt hur ett par vänner under ett års tid kan utveckla ett sådant band som jag förr trodde var omöjligt men tack och lov vet jag bättre nu.
Annars hittade man vägen tillbaks till intellektet och tog lite bildbevis på lite lagbrott på vägen hem. Intellektet verkar nå nya nivåer för var dag som går.

De saker jag återigen insåg under filmens förlopp, är egentligen så fundamentala. Jag vet inte hur men det här träsket jag verkar ha fastnat i, blockerar en viktig del utav mig som jag tidigare har försökt förträngt. Förmodligen är det en försvarsmekanism som sagt åt mig att stänga av just den delen igen men denna gång har jag lyckats stoppa det i tid. Och det är faktiskt tack vare filmen. Jag tänkte, förutom mina typiska “jag måste läsa mellan raderna”-ryck, på Leo. Hur älskad han är och vilken tur jag har. För jag behöver inte leta mer och jag refererar till J’s inlägg, och det här är en peak för de som känner mig att jag gör denna jämförelse. Du är lika oemotståndlig för mig som mat, om inte mer. Jag behöver knappast säga mer nu när jag på ett ungefär känner hur mina närmsta vänner tappar hakan efter att ha läst föregående mening.

Just ja! På ungefär en månad har jag gått upp 3kg. Lycka! Nu ska man bara träna bort vattenvikten och omvandla det till muskler. Ät sand beach 2010! Och ät sand ni som ska jobba på er bränna, för jag har redan en!

//c_Cae; lever upp till ytterligare ett smeknamn!

Leave a Reply

