Hastigheter

Vi alla vet sedan länge att Facebook under kort tid blivit en ordentlig spioncommunity. Delvis därför är jag så otroligt glad över att jag levt utan internet i snart en vecka och snart ska ju telefonen åka på lagning. En frihetskänsla tar över och även om det blir mindre kul att inte vara lika tillgänglig via telefonen så är det ändå välförtjänt. Det är ju trots allt för sällan som vi i dagens samhälle kan unna oss friheten utan internet och telefoni.

Men det är inte riktigt det jag vill förmedla. På sistone har jag varit onaturligt uppmärksam på hur fler och fler i min bekantskapskrets tagit fler än ett steg u i vuxenlivet. Alla har vi våra hastigheter men jag har alltid trott att jag också skulle landa på samma ruta ungefär samtidigt som “alla andra”. Men så är det inte, far from. Alldeles för avlägset, ungefär som min Prius.

Jag vet vad jag måste göra. Jag måste döda demonen som av allmänheten kallas arbetslöshet. Då kan jag åtminstone vara den arbetsnarkomanen jag vill vara. När arbetet kan hålla mig från att tänka för mycket.

//c_Cae; när verkligheten tränger sig på… på riktigt

Leave a Reply

