Livet utan internet

Förut när internet dog här hemma och modemet/routern var tvungen att vara muppad så brukade jag alltid ha en viss diskussion med min bror. En diskussion om hur livet innan internet egentligen gick till och vad vi egentligen gjorde när vi hade datorer utan uppkoppling. Under den tiden kom vi bara fram till att vi var handikappade och kapade från den yttre världen. Men så är det ju inte numera. Under dessa veckor har jag faktiskt klarat mig rätt bra utan en uppkoppling på min dator. Jag har det fortfarande inte och jag trivs faktiskt med det. Dock är det bara en sak som stör mig och det är att jag knappt kan leta jobb utan internet men annars är det faktiskt helt okej. Min telefon å andra sidan är ju en helt annan femma. Jag saknar den och när man är som jag är, så är det oerhört svårt att använda någon annan telefon än iPhone när man väl har haft en.

Dagarna utan internet har gått snabbare än vanligt och mycket har hänt. Inget från lördagen kommer skrivas här dock eftersom det hade blivit alldeles för mycket att prata om.
Det värsta med dessa dagarna är att jag har smått börjat bli sportfåne. Allt associeras till någon typ av sport och jag har faktiskt till och med kommit på mig själv när jag läser sportsidorna eller omedvetet (mer eller mindre) bänkat mig framför dumburken och glott sport i timmar. Det är illa. Oerhört illa. En sak att följa curlingen men en helt annan när man frivilligt glor en sport man inte har ett enda smack till intresse för. Man blir som man umgås sägs det och jag gillar inte just denna biten. Jag får helt enkelt skaffa mig en laptop till och köra mitt eget race när jag är där så jag långsamt kan klippa av sportnörden i mig.

//c_Cae; inte helt och hållet tillbaks från internet-pausen och frosserin kallar!

One response to “Livet utan internet

  1. Är nog enbart nyttigt att vara bortkopplad från nätet då o då

Leave a Reply

