Alice

Fint namn, men när det nämns så tänker jag på Milla Jovovic. Hur som helst blir det Tim Burtons Alice ikväll och vi får väl se hur det går. Hype hit och hype dit har lett till ett jag som är ännu mer förvirrad än vad jag redan är. Tro mig, är jag förvirrad som frisk så är jag värre som sjukling. Men kul är det, folket runt mig skrattar så det är väl det som räknas. Ute i världen skiner solen och det känns lite motsägelsefullt att behöva ta på sig skidjackan igen. Förutsatt att mamma inte lånat den. Det är i alla fall fan i mig på tiden att vi går på bio ensamma efter all denna tid. Har dock gjort två upptäckter idag, varav den ena är mer strålande än den andra. Den första är att jag får samma huvudvärk som en bakfull jävel på lördagsmorgonen om jag väcks av ett konstant klickande av en datormus. Den andra är att jag har mer pengar än vad jag räknat med. Visserligen har jag inte köpt mina mediciner än men det spelar ingen roll, en bra upptäckt förblir en bra upptäckt även om det inte är så att jag har upptäckt en fiskart och lyckats få den döpt efter mig.

//c_Cae; testar hur snygg en snorunge (jag alltså) kan bli
och som en liten fotnot; var snälla mot sjuklingar för vi smittar

Leave a Reply

