Senaste nytt från gulingen i Skåneland

Egentligen var det menat att jag skulle göra en himla massa men här kommer en överraskning, inget har gjorts. Jag har slarvat med allt möjligt men jag vet vad det beror på.
Hur som helst har jag börjat jobba och igår, under första dagen, träffade jag en väldigt intressant irländare. En diskussion som började med St Patrick’s day, slutade med ett visitkort till Malmös kulturordförande och en invit till Dubiln nästa år. Jag fick dessutom hans namn, något som jag kände på mig konstigt nog. Martin Duffy, mannen som gjort The Bumblebee flies away – en av mina favoritfilmer. Jag har träffat en livs levande regissör och jag känner mig lite usel nu för att inte ha frågat efter hans autograf. Jag är asiat, jag får lov utan att behöva förklara något. Men att hitta denne man under mitt första arbetspass och på imdb förvånar mig. Han är oerhört trevlig. Man kanske ska kontakta honom så man kan utöka sitt nät. Det märktes ju definitivt att man väckte någorlunda intresse.
Annars har jag väl försökt skriva recension på Alice men det har jag inte lyckats med. Jag tror nog jag måste se den igen för att få en ordentlig bild på det hela. Det och att jag måste få min hjärna att fungera. Det har på sistone blivit för mycket belastning på mina stackars hjärnceller. I alla fall, det största som har hänt är väl herr Duffy. Svårsmält men det går väl. Hoppas han kommer förbi lite oftare så kanske man till och med lyckas bli vän med honom. He seems interesting and that’s enough for me.

//c_Cae; är lat och oerhört förvånad att jag lyckats få ett sådant tillfälle i livet :3

Leave a Reply

