Bebisar och sånt

Egentligen vill jag skriva detta från en dator istället för telefonen men man får ta det man får.

Var inne på en exkollegas blogg och snokade lite. Har i och för sig kontakt med henne på Facebook men man vill ju veta lite mer om hennes vardag. Ju mer jag läser desto gladare blir jag. Hennes förstfödda kommer snart och allt verkar gått bra hittills. Hennes mage påminner om när Leo fortfarande inte ville ploppa ut från Veras mage.
Inget nytt det här men det har ju känts som jag varit omringad av babyboom. Det var ju trots allt inte längesen som jag fick träffa barnen till gamla barndomsvänner. Helt otroligt vart i livet som 11år kan ta en.

På grund av denna babyboom i min omgivning har jag själv funderat på det här med minimuppar. Jag vill men karriären kommer före och jag är överens om att det kommer ta typ fem år innan min första ploppar ut. Som sagt, karriären först. Men en del av mig längtar så otroligt mycket. Att få käft på den biologiska klockan var tydligen inte lika lätt som jag trodde och nu när man äntligen trivs och har det så ofattbart bra i ett förhållande så har det bara blivit svårare och svårare. Men tills mina egna ploppat ut får jag nöja mig med mina vänners minimuppar, även om det bidrar till att jag längtar mer. Å andra sidan så kan jag ju alltid göra det till en motivering till att dra igång karriären. Man är ju awesome.

//c_Cae; tick tock tick tock

Leave a Reply

