När solen förgör alla skuggor

Här sitter man med sina nudlar som kinesen man är medan solen envist tränger sig igenom mina sovrumspersienner. Så fort hela min lunch har slingrat sin väg från skålen till min mun, ska jag bege mig. Ut på stan och stassa lite. Eller inte. I själva verket ska jag till banken och sen vara löjlig tills vägen tagit mig till en viss affär på en viss gata och införskaffa mig årets första, och kanske coolaste, föremål. Det som hade varit pricken över i, hade varit om jag kunde få min älskade laptop till att fungera och att min iPhone var fullproppad och helt butt-raped av j-pop. Hysterin över Final Fantasy har inte gett sig utan den har brett ut sig precis som dagens solstrålar och har låtit mig falla tillbaka till den japanophile som jag är. Man vet att man har ett sånt freak i sig när man lärt sig sjunga låtarna på japanska utan att egentligen helt och hållet förstå vad som sjungs. Inget mig emot, tvärtom!
Kulturvariation is the shit även om det hemma hos mina föräldrar är “äckligt stötande” att yttra sig om Japan och allt som är japanskt. Visst, de snodde tecken och lite av den kinesiska kulturen och gjorde den till sin egen. Men när fan blev det fel? Ja, de fick stryk under andra världskriget men kolla på Japan idag. Och jämför med Kina. Kina som är på väg upp och Japan som redan är uppe. Arrogant? Absolut inte. “Take what you can and give nothing back” har en djupare innebörd än en arrogant yta. Ser man bara arrogans i det hela så borde man ta av sig sina färgglada solglasögon och börja se på riktigt.

Mina skalarer har lekt. Igen. Det roligaste är att, i varje kull så finns det en eller ett par yngel som simmar som om det inte finns en morgondag. Alltid kul att se och jag skrattar alltid när jag tänker på att jag ska döpa de till Geronimo. Fast det börjar bli lite jobbigt nu när det har blivit sisådär fyra fem stycken Geronimos. Jag får börja tagga de istället.

//c_Cae; musik är som sex för mina öron, speciellt när jag hör Blue Stahli – The Perfect Heist. Bara namnet ger en orgasm…

Leave a Reply

