Insomnia delux

Klockan slog precis 0423 och jag är fortfarande vaken. Jag förstår inte mig på mycket i denna värld och än mindre på min insomnia. På något sätt sitter den och ska haffa mig så fort jag behöver sömn som mest och det är helt fucking jävla ocoolt. Av någon anledning luktar mina händer öl. Väldigt random eftersom tvålen jag tvättat mig i efter dagens intellekt har den undersköna doften av lavendel. Goda grejer det där, lavendel.

Jag måste sova. Seriöst. Det är tänkt att jag, under denna fredag, ska köpa mina tågbiljetter. Jag åker förresten den 11 juli och kommer tillbaka senast sista augusti. Hur länge jag stannar beror helt på hur jag känner. Förhoppningsvis blir jag antagen (ingen tvekan där egentligen med mina freak-betyg) och så kan jag ta mig steget närmare mitt kall. Ichtyolog är nog ett av de fräckaste titlar jag någonsin lärt mig. Jag ser framför mig hur många frågetecken det blir när jag i framtiden ska presentera mig utanför mitt institut.
Men med denna dimman framför mig känns det som mitt livs längsta väntan. Klyftan (nej jag menar inte mina bröst) blir bara större och jag vill bara lära mig sy ihop den.

Och jag är så otroligt trött på sysslolösheten och falska människor. I och för sig så gör jag mig av med dessa meningslösa varelser men jag har inte den blekaste aning om hur jag ska göra med sysslolösheten. Min kropp värker och jag håller mig sysselsatt så länge det går. Jag tror inte mammas lägenhet varit så ren. Någonsin. Till och med listerna längs dörrar och golv är vita. Snart beger jag mig till 81ans luftrum och gör samma sak där. Det enda som halvt stoppar mig är att jag nyligen fick reda på att OCD går i släkten och tro mig när jag säger att jag uppvisar symptom när jag blir sysslolös som jag är nu.

Nä, när jag väl vaknar imorgon så ska jag kidnappa digitalkameran och ta massa bilder på mig själv. Egotripp? Lite grann men syftet med det är att jag ska ha bilder till mitt CV och eventuell Facebook/Twitter där jag marknadsför mig själv. Och så ska jag bombardera careerjet-liknande sidor. För om jag nu är så bra på att marknadsföra mina vänner så borde jag väl vara bättre på mig själv.
Sidor på mig själv, ett CV på engelska, bilder och tågbiljetter väntar på mig. Nu undrar jag bara var fan snuskgubben John Blund håller hus. Jag vill sova!

//c_Cae; do you ever wake up, wondering what you’re still doing here? Cause I do

Leave a Reply

