Brytningspunkt

Rent metaforiskt alltså, inte fysikaliskt (Fysik B är användbart men avskyvärt).

Biljetterna är införskaffade och jag är full av förväntan – äntligen ska något hända. Tack vare min egen förtjänst förvisso men också mycket tack vare en lyhörd morbror. Min identitetskris börjar sammanfatta sig och det har snart gått en vecka utan att jag vaknat som ett frågetecken. Rätt skönt faktiskt och jag har idag kunnat se varför detta inträffar. Jag insåg att mitt försvarssystem är mycket mer invecklat än jag någonsin trott. Jag förstår att mitt undermedvetna försöker få mig att inse min just nu största brist, en brist som jag på senare tid låtit löpa amok. Men nu är det nog. Det är fortfarande jobbigt men jag är på väg i alla fall och det räknas. Så länge jag rör på mig så spelar det ingen roll hur snabbt jag springer.

Resan kommer ge mig så mycket och det känner jag redan nu. Dessutom verkar alla mina timmar av jobbsökande och ringande lönat sig, lite grann i vart fall. Jag blev nämligen erbjuden två tjänster tidigare idag men jag måste söka till de för att det helt enkelt ska lätta på bemanningsföretagens samvete. Det kändes skönt att i förväg veta exakt vad en konsult vill höra från en och ge denne just det eftertraktade svaret. Att dessutom kasta in ett skämt eller liknande som resulterar i småflickigt fnitter är bara plus. Ett skratt under en intervju och ett leende som genomsyrar ett telefonsamtal är några av nycklarna till att en rekryterare minns en. Dessutom lyckades jag även klämma in flera mål jag har i livet och det med 100% ärlighet. Som uppskattades!

Det känns skönt det här. Äntligen börjar mitt slit ge frukt om det så är ett litet babysteg på vägen. Fyra månaders arbete som drivit mig till vansinne. Men det värsta är förmodligen alla planer som jag vill sätta i verket men inte har budget till. Jag säljer min själ till mitt CV och alla sidor jag söker till men allt verkade så lönlöst. Ändå tills nu. Så om de bajshögarna nu får för sig att inte ta in mig så är de inte riktigt kloka. Jag behöver det. Eller mitt ego gör det. Jag har saknat mitt ego men jag fick lära mig något så egentligen är det ingen större förlust.

//c_Cae; I will never apologise for who I am. And my biggest flaw? Is one of the seven…

Leave a Reply

