Kvällstankar

Nyduschad. Snacka om skön känsla, speciellt den när man inser att hela badrummet är så fullt med ånga att man knappt ser dörren. Jag vet inte hur andra duschar, jag tror inte att jag vill det heller men jag har en tendens att vrida på varmvattnet som om jag precis sprungit naken i Sibirien.

Gårdagens kvällsdiskussioner har satt ihåg mitt huvud. Vi talade lite om brister och vare sig vi vill eller ej så har vi alla några i bagaget. Jag har faktiskt hittat två av mina, inget jag direkt är stolt över men lika snabbt som jag börjar tänka på de, lika snabbt tänker jag på alla de gånger mina vänner berättat hur de beundrar hur jag låter mina brister driva mig. Inte alltid som bristerna kommer väl till hands men oftast så har det varit så att jag vägrat ge upp på vissa saker tack vare just dessa brister. Jag talar om min stolthet och min tävlingslystan i det sociala. Stoltheten behöver jag nog inte utveckla mig på, jag tror nog ni alla förstår det ändå.
Men min tävlingslystan har alltid varit det att jag alltid vill stå på topp. Jag vill alltid vara den första. Med allt, i allt. Visst har det under sina omständigheter oftast resulterat i att jag drivit mig själv till vansinne för att någon annan hann före. Men revanschen är underbar och jag lyckas alltid ta mig längre än de som “vann” sist. Som tydligast syns det nog när jag spelar spel. Jag nöjer mig aldrig med att stå etta och ha ett par poäng mer. Oftast vill jag ha ett par (tio) tusen så det verkar riktigt bra gjort i mina ögon. Overachieving? Hell yes.
Jag är exakt likadan i sociala sammanhang. När majoriteten i mitt sällskap t.ex bor själva, vill jag också göra det och resten säger ju sig självt. Och när man börjar prata betyg, då jävlar vill jag glänsa.

Men på sistone har jag faktiskt lyckats tysta ner i alla fall en av dem. Dock växer sig stoltheten sig större för varje gång jag slappnar av men den trycks ner lika snabbt av egot. Nåja, det var väl allt från denna kvällens filosoferande. Nu vankas Roast på Berns, överraskande nog Sex and the city och 2 1/2 Men tillsammans med lite onyttigheter (läs kakor och chips). Lite tjejigt blir det men jag skyller på inflytandet en viss tös har på mig.

//c_Cae; the ego is back! From outer space i.e bigger, better and best of all, uncensured

Leave a Reply

