Facebook-bluffen

Hur många gånger har man inte loggat in på Facebook och sett status-ändringar som går i stil med; “mina vänner är bäst<3"? Tanken om vad som definierar en vän i detta binära virrvarr dyker upp. Vissa har sisådär en tvåtusen vänner och påstår att minst en pratstund går åt till var och en och därför är de vänner. Men om detta ska följas så känner jag halva Skåne och Stockholm.
Jag har som policy att inte lägga till eller acceptera folk jag inte känner till eller planerar att umgås med utöver det jag gör idag. Men ärligt talat, hur många gånger har jag inte tänkt tanken att begå internet-självmord och låta folk tinga eller maila mig istället för att hålla på med detta Facebook-hysteri? Säkert flera hundra gånger. Dock hindrar en av mina brister mig. Jag vill också briljera med mina fina jobb, lägenhet, bil osv. Men snart får det vara nog. Dags att ta itu med dessa brister och få över dessa demoner till min positiva sida. Bristerna ska bli mina absoluta drivkrafter end of story. Nytt mål och det ska uppnås, känn på den emobarn!

//c_Cae; told you the ego is back!

Leave a Reply

