“Hur gjorde du?”

Tidigare idag fick jag frågan om hur jag gjorde när jag lät ett av mina ex till syntes försöra mitt liv. För att vara ärlig minns jag inte om jag gjorde så värst mycket åt det. Jag omgav mig av positiva människor som då bestod av en person. Jag bytte idioti mot intellekt, gråt mot leenden. Det var svårt som fan men jag insisterade för att jag förstod att jag förtjänade bättre. Jag höll mig fast vid tanken att jag kan hitta bättre, att jag kunde bli bättre personligen och växa ännu mer än exet någonsin skulle kunna göra. Det blev min drivkraft helt enkelt att sträva efter ett bättre liv men framför allt ett bättre välbefinnande.
Jag lät smaken av bakslaget driva mig till den punkten jag befinner mig i idag. Idag, flera år senare (och många ex senare) har jag äntligen nått den punkten. Punkten där jag mestadels pratar om erfarenheter, framtid, karriär och massa intellekt. Där mina vänner är en bunte roliga, mysiga och mångsidiga människor som inspirerar mig. Och jag? Jag stormtrivs för nu har man hittat hem.

//c_Cae; good things happen to good people :3

Leave a Reply

