Fartfylld helg på vischan

Jag tror inte jag har varit så aktiv och spontan på riktigt länge och när jag trodde att jag inte skulle göra det längre så gör jag det.
Till fredagen vaknade jag till ett sms från Eve. “Nånting nångting Ystad, ta med Flax” läste mina nyvakna Chinaögon. Okej… Några sms-samtal och två timmar senare sitter man på tåget till Ystad. Biljetten rånar mig men det är värt det. Väl utanför Oxie, känner jag mig obekväm som den storstadsmänniska jag är. Trots den ovälkomna känslan, träffar vi Eve och gänget och spenderar en hyfsad dag på marinan i Ystad.
Fredagskvällen blir utlovad till Manuela och gänget på Rasoir. Franskt och lyxigt som det låter så är det mer franskt än lyx. Lagom kväll i min mening ända tills karateförkylningen förvandlar Flax till ett värmeelement under natten.

Och trots den jobbiga natten, drar vi oss till Billinge för en överraskning för hans föräldrar. De fyllde år nyligen och deras barn köpte flygbiljetter till Holland där de lyckliga kan få närvara vid ett bröllop. Ett väldigt viktigt sådant. Konstigt nog gillar jag att vistas i Billinge mer än i Ystad. Jag minns fortfarande första gången jag hade varit i Billinge och insåg på hemresan att jag inte saknat Malmö ett endaste dugg. Riktigt konstigt.

Söndagen spenderades nere i Västra Hamnen med de goaste vännerna man kan finna på denna jord. Det är verkligen fint att kunna umgås med såna fina och roliga vänner. Synd bara det att karateförkylningen slog till mot mitt ninjaförsvar. Och ninjorna förlorade så nu sitter jag och slåss på fullt allvar. Ja, det och att man fortsätter att förbluffas och beundrar Steve Jobs medan man tittar på det senaste Keynote från WWDC. How about them apples?

//c_Cae; Apple – you know you want to

Leave a Reply

