Det förflutna och nuet

Jag såg precis Nigellas matlagningsprogram och blev så pass imponerad och inspirerad att jag var tvungen att skriva ner det någonstans för att kunna dra nytta av det under någon (eller flera) av mina middagar i framtiden. Eftersom alla mina kollegieblock redan är nedklottrade till det yttersta, fick jag ta min gamla dagbok. Visserligen har jag bara tre “inlägg” i den boken men det räknas fortfarande som en dagbok och av ren nyfikenhet läste jag vad mitt förflutna jag skrivit. Efter varje ord jag läser inser jag hur jag under 2008 lyckades försätta mig i sådana destruktiva situationer. Gång på gång söker jag bekräftelse, samhörighet och känslor. Men ingen av dessa gånger blev mina ord eller tårar hörda.
I ett av inläggen jag skrivit har jag faktiskt beskrivit hur 99% av min dåvarande umgängeskrets aldrig ställde upp. De var också destruktiva men på ett annat sätt.

Jag vet mycket väl att jag då, efter det sista skrivna ordet, bestämde mig för att aldrig mer omge mig av sådana människor. Folk som bara ordbajsar och får inget gjort. Jag är trött på sånt och när jag ser på mina nuvarande situationer så är jag faktiskt nöjd. Jag är nöjd att jag har vänner som är underbara och en alldeles hälsosam kärleksrelation. Livet leker trots det lite grå vädret.

Så nu, efter att ha läst mindre sammanbrott i mina egna ord, så ska den gamla dagboken bli en receptbok vars recept ska skapa fester i mina vänners munnar varje gång jag bjuder på middag. Det här kommer bli fantastiskt!

//c_Cae; To be successful means you can fail countless of times without losing your enthusiasm

Leave a Reply

