Imaginary?

Bland gårdagens diskussioner om allt och inget, dök det upp lite minnen här och var. Nu när jag sitter i tvättstugan och tittar ängsligt på klockan så hinner jag reflektera lite.
Jag vet inte exakt vad det är som irriterar mig för tillfället men jag jobbar på det.

Hur som helst så funderar jag på det här med minnen. När andra talade om sitt förflutna så är det oftast roliga barndomsminnen och när det är min tur så kan jag ytterst sällan kasta ur mig nåt roligt. Jag minns knappt och det jag minns är dåliga minnen som man helst inte vill ta upp. Jag begraver mig inte i det men det får mig att tänka. Jag funderar om det är jag som var liten och naiv som valde att fokusera på helt fel grejer eller om det verkligen var så illa som jag minns det.
Enligt min mormor och gudmor var jag en oerhört begåvad unge och om jag var så begåvad som det sägs så hade jag väl knappast lagt tyngden på det sämre och mindre glada sakerna. Så än en gång, var det så illa eller var jag bara för långt ute i dimman för att minnas det goda?

//c_Cae; hm hm hm…

Leave a Reply

