Hudiksvall dag 1 & 2

Efter min lite omständiga resa omringad av bortskämda småbarn från 08-land, anlände jag äntligen till Hudiksvall. Folket på spåret betedde sig som får och gick vilse på den 2-spåriga tågstationen som utgör stadens centralstation. Med mitt bagage rörde jag mig mot skugga för att plocka fram gpsen på telefonen. Storstadsbo som jag är, med noll lokalsinne, gick jag runt i cirklar för att ta reda på vart jag skulle gå. Kluven mellan förtvivlan och glädje, släpade jag bagaget i uppförsbacke nästan hela vägen till salongen. Som tur var så var det inte mer än i tio minuter men under den tiden lyckas jag redan förknippa denna lilla stad i norr med San Fransisco. Den är visserligen inte lika stor och har ingen världsberömd bro men kullarna tar kål på en som inte har någon vidare kondition.

En annan tanke slog mig när jag tittade mig runt. Överallt såg jag veteranbilar, Prius (läs kärlek), Buicks och Thunderbirds. Och jag överdriver inte när jag ser överallt. Till och med på köpcentrets parkering fanns det sådana bilar och jag tycker att det är fint. Dessutom säger det en del om människorna här.

Min första eftermiddag spenderades med tvätt och städ i salongen fram tills att det var dags att bege sig hem och äta. Trots den stora saknaden av familj och vänner så gick det bra.

Och idag har vi kört till Sundsvall och besökte bland annat Birsta City. Malmö borde ta efter detta köpcentrum. Det är stort, ljust och användningen av utrymmet är fantastiskt välgjort och smakfullt. Dessutom fanns det affärer där som inte finns i Malmö. Fantastiska utsikter bjöds det också på under bilresan, trots att min sömnbrist gjorde sig påmind gång på gång.
Imorgon måste jag lära mig salongens system och ärligt talat ser jag fram emot det. Alltid kul att lära sig nytt och jag känner redan att jag håller på att utvecklas. Väl behövt säger jag bara!

//c_Cae; seems like this tiny town has more than meets the eye :3

Leave a Reply

